- Anoniem233 juni 2014 om 13:06
Hoi,
Het is nogal een verhaal, maar ik zal het proberen kort te houden. Ik ben een man van 22 jaar, 1,85m lang en weeg 75kg, en rook en drink niet. Ik was gezond en sportte 2 maal per week, totdat ik 15 maanden geleden onverwacht allerlei klachten kreeg.
Van de ene op de andere dag werd ik plotseling ontzettend misselijk tijdens een busrit. Dit bleek een uiting van reisziekte te zijn, omdat ik de daaropvolgende maanden nauwelijks mezelf kon verplaatsen. Hoogstens een korte autorit met mezelf als bestuurder. Nog steeds is dit één van mijn klachten alhoewel het wel iets minder is geworden. Vooral wanneer ik moe ben kan ik er slecht tegen.
Op dit moment zijn dit mijn grootste klachten: grieperig gevoel, vermoeidheid, reisziekte, licht in mijn hoofd, slechte concentratie, hoofdpijn, overgevoelig voor geluid/soms licht, lang slapen en soms krachtsvermindering in benen (op te merken bij bv. traplopen).
Er hebben al verschillende onderzoeken plaatsgevonden op verschillende gebieden. Op een MRI-scan van mijn hoofd, foto van mijn longen en echo van mijn buik zijn geen afwijkingen geconstateerd. Ook mijn evenwichtsorgaan functioneert goed. Daarnaast is er meerdere malen bloed geprikt. Hieruit bleek dat ik een lyme heb doorgemaakt, maar dat er geen actieve infectie te zien is. Volgens de internist is de kans groter dat ik geen Lyme heb dan dat ik het wel heb. Toch word ik momenteel hiervoor behandeld middels een 3 maanden durende antibioticakuur (doxycycline 2x daags). 2 maanden zijn inmiddels verstreken en ik voel nog geen verbetering.
De rede waarom ik hier mijn verhaal doe is omdat ik nog altijd niet weet wat mijn klachten veroorzaakt. Ik wil ook voorkomen dat ik binnenkort maar ‘met mijn klachten moet leven’, zoals doktoren dat zo mooi verwoorden. Herkent iemand zich in mijn klachten? Zijn er eventuele andere stappen die ik kan ondernemen? Of wil iemand nog iets kwijt over het feit dat het Lyme zou kunnen zijn?
Ik hoop dat er iemand is die nieuw licht op de zaak kan werpen. Alvast bedankt!
Groetjes
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juni 2014 om 19:12Als er een lyme infectie is geweest, ben ik het met de stelling van de internist niet helemaal eens.
Lees hier over lyme in verschillende stadia en persisterende klachten:
Reageren
http://www.lymenet.nl/info/lyme-behandelingKATIA3 maart 2017 om 17:47
ReagerenHallo,
Ik had ook zo verschijnsels jaren geleden begonnen bij mij is fibromyalgie vast gesteld zoek het eens op
Grts,k