- H2 februari 2017 om 00:24
Dag allemaal,
Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar ik voel me al geruime tijd plusminus 2 jaar met periodes extreem moe…
Bij het opstaan heb ik het gevoel alsof ik meer moe ben als bij het slapen gaan. Uitgerust wakker worden ken ik niet meer helaas.
Voel me heel erg lusteloos, wazig en bovenal verstrooid (vindt het de laatste tijd zelfs eng worden).
Bijna gedacht dat ik gek aan het worden was. Knap enorm op van sporten en voel me dan pas echt fit. Ben pas 23 jaar vandaar….
Totdat ik las over een b12 tekort en sinds dat artikel laat het me niet los. Herken alle klachten maar dan letterlijk alle!
Ben namelijk al sinds mijn 4de vegetarisch en nooit supplementen gehad hiervoor. Ben sinds kort terug van mijn buitenlandse stage en daar was het extremer dan hier wellicht ook door een nog slechtere voedsel inname.
Zou het schadelijk zijn om aan een B12 kuur te beginen? Schaam me namelijk kapot om met zulke klachten bij de huisarts in het dorp aan te komen haha.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 februari 2017 om 01:00Het zou heel goed kunnen dat je een ernstig B12 tekort hebt. En  wellicht niet alleen B12. Ik zou je willen aanraden om toch naar de huisarts te gaan en een bloedonderzoeken te laten doen. Om je B12 dan op korte termijn weer op peil te krijgen zullen injecties nodig zijn.
Reageren