Zoeken Vraag het forum

Moeilijke taalbegrip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit iets via een forum mijn probleem aangegeven. Nu vind ik dat er iets moet komen en wil ik het proberen hier uit te leggen.

Ik ben een 18 jarige jonge die moeite heeft met het begrijpen van mensen ( kort samengevat de taal ). Zelf weet ik niet hoe dit komt… Tot mijn 15e of 16e leeftijd had ik dit niet?! Het is de laatste twee jaar zo lastig. Ik begrijp vaak niet van wat mensen tegen mij zeggen… Op internet google ik het soms en zie ik autisme staan. Maar uit persoonlijke testen is dit niet gebleken. Nou is mijn vraag hoe komt dit? Vroeger heb ik altijd een hoge stem gehad werd daar vaak mee gepest en piekerde ik dat steeds, zelf ben ik ook een type die vaak over dingen pieker. Ook was ik onderbehaling bij een psychiater voor dit probleem. Heb ik een geheugentest afgelegd waarin is gebleken dat ik zwakke maar ook hele sterke kanten heb dus volgens mij psychiater werkt mijn brein gewoon. Kan dit ook door slaaptekort komen? Want zelf heb ik chronische slaaptekort… Hoe komt dit? Hoe komt het dat ik mensen zo moeilijk begrijp en de nederlandse taal zelf… en moeite hebt met nieuwe dingen leren? Kunnen jullie mijn vraag beantwoorden? Ben jullie erg dankbaar!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Slaaptekort maar ook veel piekeren of voortdurend met je gedachten ergens mee bezig zijn, kunnen ervoor zorgen dat je concentratie minder wordt. Dan kunnen dit soort klachten ontstaan.

Reageren
Reageer op: Moeilijke taalbegrip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.