- Anoniem20 december 2013 om 17:11
Hallo,
Ik ben 20 jaar oud en ik heb al meerdere jaren last van mijn gehoor. Ik kom vaak in situaties waarbij ik meerdere mensen heel slecht kan verstaan. Meestal versta ik ook andere dingen dan er gezegt worden. Bok -> box, badge -> Bets etc. ( naar mijn idee probeer ik onbewust een vervangend woord te vinden wat lijkt op de toon waarop het woord tegen mij gezegt is. )
Dit zijn niet zulke grote verschillen, echter krijg ik bij een verhaal wat tegen mij verteld wordt uiteindelijk een compleet ander verhaal binnen. Ik ben bij de huisarts geweest om mijn oren uit te laten spuiten en ik heb mijn gehoor laten testen. Volgens de dokter is mijn gehoor zelf prima.
In principe lijkt dit niet zo’n groot probleem maar als mensen mij rond deze tijd een prettige jaarwisseling wensen en ik ze niet hoor en dus niet antwoord voel ik mij toch een beetje slecht erover.
Heeft iemand van jullie misschien een idee wat het probleem kan zijn of wat voor stappen ik kan ondernemen?Dan hoor ik dat graag.
1 reactieReagerenTandor120 december 2013 om 19:00Ben je bij een KNO arts geweest?
Reageren