- Anoniem15 augustus 2016 om 09:07
Hallo ik heb nu 3 keer een druk op de borst gehad met steken in de keel en pijn in rechterkaak en oor. het was 2 keer in rust en 1 keer bij inspanning. Ik ben 54 en heb overgewicht waar ik wat aan probeer te doen.De huisarts denkt niet dat het aan mijn hart ligt omdat de bloeddruk mooi laag is. Wel moet ik naar de cardioloog.Ik heb al weken pijnlijke armen en ervaar bij lichte inspanning enorme hitte waardoor ik erg ga zweten.Graag uw mening
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2016 om 09:30Dat je bloeddruk laag is zegt niet altijd wat.
Reageren
Als je uitstraling hebt aan de rechterkant naar arm en kaak is het niet erg waarschijnlijk dat het van je hart komt, tenzij je een vrouw bent.
Het kan echter geen kwaad om een verwijzing voor en ecg te vragen.Anoniem15 augustus 2016 om 09:57Bedankt voor de reactie Tandor, en vergeten te vermelden dat ik een vrouw ben
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2016 om 15:24Dan is het in ieder geval goed om bij de huisarts een verwijzing voor een ECG te vragen, als is het maar voor alle zekerheid
Reageren4 september 2017 om 09:14Had in 2015 last van pijn in keel en kaak 2 maal naar arts geweest niets aan de hand. Moest voor een blaasoperatie naar ziekenhuis. Hartfilmpje gemaakt, zate er 4 aderen bij hart bijna dicht. 4 omleidingen gehad
ReagerenT28 november 2017 om 02:07ik ben 22 jaar en heb de laatste 3 maanden meerdere malen last van mijn kaak en borst zeker iedere 2 weken ik eet gezond sport veel maar dit is erg vervelend is het iets ergs of is het niks
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 10:33Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden. Ga met de klachten naar de huisarts.
Reageren
Doe ook eens even de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/