Zoeken Vraag het forum

pijn midden borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond.

Sinds kort krijg ik pijn in het midden op mijn borst, wanneer ik plat op mijn rug lig. Wanneer ik opzet gaat de pijn weg. Het is zo dat ik soms ook pijn in mijn linkerarm krijg dat uitstraald naar mijn schouderblad, oksel en omgeving. Soms ga ik slapen met de pijn en word ik er ook wakker mee. Vaak krijg ik ook scherpe steekjes in mijn linker ringvinger en pink. Dat krijg ik soms ook aan de bovenkant van mn arm. Ik heb vaak gegoogled hier over en heb vernomen dat je deze klachten ook kan krijgen door stress en of anxiety. Het is wel zo dat ik last heb van anxiety, maar toch zegt mijn gevoel dat het wat zou kunnen betekenen, dat het misschien met mijn hart temaken kan hebben. Aangezien ik nog jong ben (21) gaat men er vaak direct van uit dat dit niets met een hartaanval te maken heeft. Dat hoeft ook niet maar het zou ook best wat anders kunnen betekenen (hart gerelateerd).Ik ben benieuwd naar de reacties.

Mvg,
    21jarige meid.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten zouden door hyperventilatie veroorzaakt kunnen worden. dat is niet zo raar als je last hebt van stress en paniekaanvallen.

Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
Reageer op: pijn midden borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.