- Anoniem9 januari 2015 om 09:16
Ik ben bang dat ik iets aan mijn hart heb.
Maar volgens mijn huisarts is het te wijten aan stress.
Ik ben naar de huisarts geweest omdat ik last heb van hartkloppingen.
Deze hartkloppingen heb ik gekregen na een paniekaanval
Hij heeft me doorverwezen naar een cardioloog om gerust te stellen.
Daar heb ik een inspanningstest, ECG en echo gehad en mijn hart was normaal zei hij.
Maar de klachten verergeren.
De hartkloppingen heb ik iets minder.
Maar ik heb pijn aan mijn nek en tussen mijn schouderbladen, ook heb ik pijn aan mijn armen.
Ik heb ook last van maag oprispingen.
Mijn nonkel is gestorven aan hartfalen en ik moet toegeven dat ik daar nu een enorme angst voor heb.Zijn mijn klachten stress of is er iets niet in orde met mijn hart?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2015 om 15:18Ik denk dat het inderdaad stress klachten zijn. Hyperventilatie klachten met name. Dat zijn gelukkig geen ernstige klachten maar wel vervelend.
ReagerenAnoniem17 januari 2015 om 13:45hoi,
ik heb precies hetzelfde, ik heb ook pijn aan mijn nek, armen en als ik in bed lig rommelt mijn maag. Ik heb ook een ECG laten maken, en die was helemaal goed. Ik vertrouwde het toen nog steeds niet, want ja, ik heb wel gewoon nog heel erg veel pijn! De klachten werden alleen maar erger. Ik merkte dat ik de hele tijd dacht aan beelden iemand die een hartaanval kreeg, en daar kreeg ik weer hartkloppingen van, en zo ging dat verder. uiteindelijk ben ik naar een fysiotherapeut gegaan, en wat bleek, er zat gewoon iets vast in mijn nek! daardoor stonden mijn ribben verkeerd, en had ik ook pijn aan mijn armen. Wat de maagklachten betreft: De fysiotherapeut duwde op mijn buik en het was heel erg pijnlijk. Toen deed hij iets in mijn nek; hij gaf een paar knakjes, en toen hij weer duwde deed het veel minder pijn! Alles in je lichaam zit aan elkaar vast, dus als je pijn aan je rug hebt, kan dat doorstromen naar je buik!
ReagerenAnoniem17 januari 2015 om 16:12Ik heb ook hartkloppingen en paniekaanvallen,toch denk ik dat het iets met me hart te maken heeft,er zijn al meerdere hartfilmpjes gemaakt,conditietest en bloed afname maar alles bleek in orde te zijn..erg vervelend allemaal ik zit te denken om een holteronderzoek aan te vragen
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2015 om 16:26Heb je er wel eens aan gedacht dat je klachten door hyperventilatie veroorzaakt kunnen worden? Je klachten passen daar wel bij
kijk hier voor meer info:
Reageren
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html