Zoeken Vraag het forum

angst voor hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo mijn naam is patrick en ben 24 jaar sinds 2 jaar kamp ik met een probleem en dat is angst dat ik iets aan mijn hart heb of krijg het is begonnen na een rare aanval van pijn op de borst na blowen niet gelijk maar achteraf ik was met wat vrienden en ineens kreeg ik pijn op me borst en me hart begon heel snel te kloppen ik dacht een hartaanval ik rende gelijk naar buiten en liep in paniek naar huis ik vertelde tegen me ouders dat ik pijn op me borst had dus huisarts gebeld die zei hyperventilatie maar ik was zo in paniek dat ik toch langs mocht komen ze lieten me in een zakje blazen en gaven me kalmeringstabletten n een tijdje ging het wel weer daarna helemaal geen last meer gehad tot ik er aan terug ging denken wat het geweest zou kunnen zijn toen zijn de klachten begonnen raar gevoel aan de zijkant bij linkerborst pijn in linkerarm bij me spierbal en onder oksel weer naar huisarts heb al enkele ecgs gehad eerst dachten ze verdikte hartspier omdat me hart slaag laag was in rust 55-60 maar op ecg en echo was alles goed daarna weer tijd goed gegaan en toen weer een keer zo.n zelfde aanval van pijn op de borst nu wat korter als die andere ongeveer 5 minuten toen was het ergste weg. Het begint op het midden van me borst net of er iets naar me hart kruipt en dan krijg ik een knijpende pijn en dan gaat die heel snel klippen daarna is het vaak over en ga ik hyperventileren

Wat zijn dit nou voor aanvallen paniek hyperventilatie? Heb elke dag die rare druk weer en pijn in me arm en dat maakt me dan toch weer bang ook al heb ik die ecgs en echo gehad

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten lijken toch op hyperventilatie klachten.

Lees de columns over angst die hier op de website staan. Je vindt daar ook oefeningen in die je ook heel goed kunt gebruiken bij hyperventilatie. Als je zo’n aanval krijgt moet je proberen je ademhaling onder controle te houden. 5 tellen inademen door de neus en 10 tellen uitademen door je mond. Dit moet je een aantal keren achter elkaar doen.

http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt ga het is doorlezen

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Ik heb ook een tijd last gehad van enorme angst voor mijn hart.
    Bij mij is dit begonnen door een burn-out en paniekaanvallen. Ik heb ook bloed laten prikken en talloze keren bij de dokter gezeten omdat ik niemand geloofde die zei dat ik gewoon gezond ben.

Wat stress met je lichaam doet is ongelooflijk. Je kunt er de meest rare klachten door krijgen wat je niet verwacht. Hyperventilatie zou inderdaad en daar reageert je lichaam gewoon heftig op.

Misschien geloof je het niet maar het kan ook zo zijn dat het in je hoofd zit. Dat je doordat je die gedachtes hebt, de symptomen ook ervaart. Je hoofd kan je lichaam vanalles aanpraten.

Het gaat nu al een stuk beter met me, ik ben soms nog bang maar schuif dan gelijk de gedachtes uit mn hoofd. Niks in het leven is zeker en je moet gewoon genieten want elke bange dag is een verloren dag.

Je kunt het leven niet overleven en je kunt niet alles in de hand hebben helaas.

Groetjes

Reageren
Reageer op: angst voor hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.