Zoeken Vraag het forum

Angst voor een hartaanval

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lilooo12

Hallo,

Ik ben een meisje van 20 jaar, en ik ben momenteel al 8 maanden van huis, alleen ben ik nu op een stage waar gasten allemaal hartaanvallen krijgen, en ook overlijden helaas.

Nu heb ik sinds ongeveer 2 weken ook wat rare klachten, zoals kortademigheid, pijn scheuten op mijn linker en rechterborst.

Verder heb ik ook erg last van rugpijn tussen mijn schouderbladen, dit hoeft er natuurlijk niet bij te horen.

Maar als ik kortademig wordt, bel ik de dokter en die zegt dan dat ik hyperventilatie heb (dit heb ik tevens nog nooit gehad).

Ik heb nu 3x zo’n aanval gehad dat ik kortademig wordt en dat mijn hart sneller begint te kloppen, na de 2e keer ben ik toch maar even langs de huisarts gegaan, deze zei dat alles gezond was qua longen en hart. (Op een hoge hartslag na van 115, maar dit kon komen door spanningen bij de huisarts)

Alleen ben ik nu nog steeds zo bang dat ik op een dag een hartaanval krijg, omdat de dokter iets heeft gemist bijv.

Want kun je een hartaanval horen als dokter zijnde? En zijn er voor symptomen?

Ik leef nu elke dag best wel in angst, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat ik mij niet zo moet aanstellen..

Heeft iemand misschien tips of info om mij misschien toch wat geruster te stellen?

P.s ik rook wel, maar ik hoef geen reactie je moet stoppen met roken blabla.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hartaanvallen zijn niet besmettelijk…

Doe om te beginnen eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Lilooo12

Ik weet dat het niet besmettelijk is, maar misschien wel een aanleiding tot..

Ik heb de test ook gedaan, en ik had 48 punten boven de 42 is dat je “waarschijnlijk” hyperventilatie had.

Toch ben ik er niet helemaal van overtuigd, en ben ik heel bang dat ik binnenkort toch opeens dood neerval..

Reageren
    John (moderator)

Je gaat toch niet doodvallen omdat andere mensen dat overkomt…
    Je hyperventileert door angst/spanningen

Reageren
    Lilooo12

Ik zeg ook niet dat ik dood neerval omdat er meer mensen dood zijn neergevallen.

Maar ik voel me wel angstiger doordat er meer mensen dood zijn neergevallen in mijn omgeving (8 ongeveer in 3 weken tijd).

dus als ik dan een pijntje voel op mijn borst of hartkloppingen krijg denk ik meteen dat ik een hartaanval krijg of oploop :$

Reageren
    John (moderator)

Dan heb je een angststoornis of ontwikkeld er een. je hyperventileert

Reageren
Reageer op: Angst voor een hartaanval
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.