- Anoniem21 april 2014 om 16:44
Sinds een aantal jaar heb ik met periodes last van mijn linkerarm,
een mix tussen tintelingen en gewoon een vervelend of doof gevoel, van mijn vingers tot mijn schouder.
Ik had altijd het idee dat het de volgende dag nadat ik alcohol had genuttigd, het erger was. (bloed dunner?)
Nou heb ik ook lange tijd last gehad van paniekaanvallen/hyperen en ben daarvoor naar de dokter geweest, ik dacht dat dit mogelijk een verband had.
Dokter zegt: Je rug staat scheef, omdat je spieren zo hard zijn geworden van de stress, daardoor ook je arm.
Heeft naar het hart geluisterd, prima. had een jong hart dus kon niks mee zijn.
Maar zodra ik meer beweeg, wordt mijn arm niet minder.
ook heb ik regelmatig last van klamme hand, warmteverschillen…
Heb ook last van hartkloppingen, adrenalinegevoel, bedrukkend gevoel,
dat hierboven gaat op en aan op een dag. Het is dan ook erg vermoeiend.
Ik wordt helemaal gek van mijn arm, en combinatie hart, arm ligt me toch echt niet lekker.
– opzich verwacht ik reacties als; ga opnieuw naar de dokter
maar ik ben gewoon ontzettend benieuwd of iemand dit herkent, of dat iemand een idee heeft..
Groetjes2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 17:16De klachten die je beschrijft kunnen allemaal door hyperventilatie worden veroorzaakt. Duidelijke aanwijzingen dat er iets met je hart zou zijn zie ik niet. Zeker niet t.a.v. de klachten die je in je linkerarm hebt. De uitstraling bij hartproblemen naar de linker arm en schouder zijn heel anders.
Op deze site staan columns over angst. In de columns zijn ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen beschreven. Deze zijn ook heel goed bruikbaar bij hyperventilatie. Probeer ze eens uit.
Reageren
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstAnoniem21 april 2014 om 17:19Heel erg bedankt voor de reactie
Reageren