Zoeken Vraag het forum

lange tijd pijn op 1 plen linksboven rechterborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

ik ben een vrouw van 41. Al járen loop ik met pijn. Soms is het weg, en dan is het er weer. De laatste tijd vrijwel constant. Hwt zit bij mijn rechterborst bovenaan richting borstbeen. Daar ia ook een botje te voelen. Saar overheen wrijven is pijnlijk. Hwt ia wen drukkende/stekende pijn. Tevens gaat mn hart er soms van tussen. Zo voelt het althans. Dan is het net een sneltreinvaart. Aantal secondes lang (voor mn gevoel zeker een halve minuut). Dat gaat voor mn gevoel richting de 200-300 slagen p/min. Wordt er heel onzeker van. Gebeurt op de raarste momenten. Tijdens eten, werk etc. Het overvalt me. Daarna moe, pijn in linkerarm en -schouderblad.
    Herkent iemand dit? Ook de pijn bij dat botje. Gisteren met spoed bij ha geweest ivm bovenstaande en in combi mwt misselijkheid. Nu verwijzing cardioloog, maar kan nog wel tijdje duren. Ben er niet gerust op.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Herkent iemand bovenstaande?

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat je last hebt van het SC gewricht. Dit gewricht vormt de verbinding tussen het sleutelbeen en je borstbeen. Dat is dus dan ook het botje dat je voelt en dat gevoelig is.

Met je hart heeft dit niets te maken. Daar moet een andere oorzaak voor zijn. Toch maar even afwachten totdat je bij de cardioloog bent geweest.

Reageren
Reageer op: lange tijd pijn op 1 plen linksboven rechterborst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.