- Anoniem9 april 2014 om 22:54
Hallo,
ik ben een vrouw van 41. Al járen loop ik met pijn. Soms is het weg, en dan is het er weer. De laatste tijd vrijwel constant. Hwt zit bij mijn rechterborst bovenaan richting borstbeen. Daar ia ook een botje te voelen. Saar overheen wrijven is pijnlijk. Hwt ia wen drukkende/stekende pijn. Tevens gaat mn hart er soms van tussen. Zo voelt het althans. Dan is het net een sneltreinvaart. Aantal secondes lang (voor mn gevoel zeker een halve minuut). Dat gaat voor mn gevoel richting de 200-300 slagen p/min. Wordt er heel onzeker van. Gebeurt op de raarste momenten. Tijdens eten, werk etc. Het overvalt me. Daarna moe, pijn in linkerarm en -schouderblad.
Herkent iemand dit? Ook de pijn bij dat botje. Gisteren met spoed bij ha geweest ivm bovenstaande en in combi mwt misselijkheid. Nu verwijzing cardioloog, maar kan nog wel tijdje duren. Ben er niet gerust op.2 reactiesReagerenAnoniem12 april 2014 om 23:17Herkent iemand bovenstaande?
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2014 om 08:43Het is mogelijk dat je last hebt van het SC gewricht. Dit gewricht vormt de verbinding tussen het sleutelbeen en je borstbeen. Dat is dus dan ook het botje dat je voelt en dat gevoelig is.
Met je hart heeft dit niets te maken. Daar moet een andere oorzaak voor zijn. Toch maar even afwachten totdat je bij de cardioloog bent geweest.
Reageren