Zoeken Vraag het forum

Opeens stekende pijn bovenin linkerborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Caro

Hallo,

Ik ben 19 jarige meisje en ik kreeg een paar uur geleden na een wandeling opeens hevige stekende pijn in mijn linkerborst. Ik zeg er alvast bij, ik ben ongesteld, maar heb nooit zulke klachten gehad. De aanval hield 3 à 4 minuten aan gepaard met opeens hevige vermoeidheid en bijna overgeven en hele snelle hartslag. Weet niet of deze andere klachten konden komen doordat ik meteen in paniek schoot door de pijn.

Ik ben zelf al meerdere malen naar de huisarts geweest met klachten als pijn op de borst en in schouders, kaken en armen of mijn bovenbuik (angst voor hartaanval). Elke keer werd er gezegt dat het hyperventilatie, stress of angst was (wat ik wel had maar wist niet dat ik zulke klachten kon krijgen). 2x heeft de dokter zelfs gezegt dat het voor mij onmogelijk is om hartaanval te krijgen aangezien mijn hart gewoon gezond klopte en niemand in mijn familie last heeft van hartklachten.

Mijn laatste huisarts bezoek was 3 weken geleden en had toen voornamelijk last van pijn in het gebied boven mijn linkerborst (was vooral pijn als ik erop drukte), het lijkt heel erg op spierpijn maar heb er na 2 weken nog last van. (Dokter zei dat mijn lichaam waarschijnlijk niet lekker in z’n vel zit).

Nu dus net die aanval en nog steeds pijn in het gebied boven mijn linkerborst met af en toe pijn in schouders en armen en bovenrug en ook al aantal weken last in de bovenkant van mijn buik, vraag ik me af of iemand enig idee heeft wat dit kan zijn? Of dat ik alweer een afspraak moet maken met de dokter? Of maak ik mezelf gewoon gek of is het nog steeds stress van weken geleden? (Was voor lange periode gestresst door examen en angst voor hartaanval)

Verder ben ik als het goed is gezond en heb verder nergens last van of een ziekte, slaap ook prima. Heb geen overgewicht en loop iedere dag ongeveer 20 minuten flink met mijn hond.

(Sorry voor het lange verhaal !!)

Reageer op: Opeens stekende pijn bovenin linkerborst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.