Zoeken Vraag het forum

Hartoverslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Sinds eind december heb ik door de weken heen last van extrasystolen. Dan een paar dagen niet, dan een paar dagen wel. De dokter zei niet zoveel inzake deze en dat je er oud mee kan worden.

Zelf schrik ik steeds van de plotselinge overslag, soms meerdere keren achter elkaar en soms veel op een dag. Ook zijn er dagen dat ik er geen last van heb.

Soms gaan de hartkloppingen gepaard met veel boeren. Is bovenstaande gevaarlijk of…? Ik maak me er namelijk soms wat ongerust over. Ik heb verder geen verhoogde of verlaagde hartslag zover ik merk.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je verder geen maagklachten?

Reageren
    Anoniem

Beste,

Verder geen maagklachten zover ik ervaar. Extrasystolen gaan wel helft Vd tijd gepaard met veel boeren of soms ook de hik. Soms ook alleen last van extrasystolen.

Vandaag zat ik in de stoel en dan opeens BAM slaat ie over. Rest Vd dag best veel last van gehad. Terwijl afgelopen drie dagen een stuk minder, hoewel soms paar keer op dag.

Reageren
    John (moderator)

Het boeren geeft mij wel te denken.
    Het is zo, dat een opgeblazen maag door gas, waardoor het boeren ontstaat, druk kan geven op je middenrif. Dat kan vervolgens wel ritmestoornissen veroorzaken. Niet ernstig maar wel heel vervelend. Ga terug naar je huisarts en laat naar je maag kijken.

Reageren
    Anoniem

Dank voor je reactie, zal van de week weer eens een afspraak maken.
    Wanneer zijn deze extrasystolen gevaarlijk? Zo “voelen” ze namelijk, beetje unheimisch en dergelijke. Hoop dat er niks ergs is.

Reageren
    John (moderator)

Bij hartaandoeningen zouden ze schadelijk kunnen zijn.
    Is er een ECG gemaakt van je hart?
    Joe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Ben 30 jaar.
    Ecg niet gemaakt.

Reageren
    John (moderator)

Als je de komende week dan toch een afspraak maakt, vraag dan de huisarts om een ECG.

Reageren
    Mike

vroeg me af of je er nog last van hebt, en of je er al achter bent wat de oorzaak is?

gr

Mike

Reageren
    Jos

Heb toevallig elke dag last van overslagen ik voel ze de hele dag vanaf ik plat lig iets minder maar het is wel schrikken om ze zoveel ik dag te voelen. Aantal keren naar het spoed geweest en jah opeens verdwijnen ze maar de dokter zegt dat het geen kwaad is maar is wel moeilikk om zo uw dag met die gevoel te doorbrengen.

Reageren
    John (moderator)

Als ze zomaar verdwijnen als je bij de dokter komt, dan is er in ieder geval niets mis met je hart. Het zullen dan toch klachten zijn die angst/stress/spanningen gerelateerd zijn. En dat zijn onschuldige klachten

Reageren
Reageer op: Hartoverslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.