Zoeken Vraag het forum

Is dit gek?? Hart mist slagen ’s nachts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Erwt

Hallo,

Ben een jongen van 26 jaar en heb redelijk trage hartslag. Gemiddeld zo’n 55 per min. Dit zorgt er vaak voor dat ik even duizelig word als ik opsta na lang gezeten te hebben. Ik kan mijn hartslag wel goed omhoog krijgen tijdens het sporten (max 185).

Wat ik alleen erg vreemd vind is dat als ik ’s nachts wakker wordt en mijn hartslag controleer, mijn hart om de 5/6 slagen vergeet samen te trekken. Oftewel, geen overslag ofzo maar gewoon totaal niet slaat. Hierdoor staat hij dus iedere keer langer dan 2 seconde stil. Per minuut zou ik dan zo’n 8/9 slagen gewoon missen.

Is dit normaal?

Laatste tijd ben ik ook vaker duizelig en licht in mijn hoofd.

10 reacties
    Reageren
    Eliette

Hai Erwt, ben je met jouw klachten al bij de huisarts geweest?

Groetjes

Reageren
    Erwt

Hallo,
    Nee niet met deze klachten. Vorig jaar wel met soortgelijke klachten, had altijd druk op mijn borst tijdens het hardlopen en pijn rond de hartstreek. Heb toen een hartecho, longfoto, fietstest en holter (24uur) gehad.

Ik heb nu geen pijn en de klachten zijn anders dan de klachten die ik toen had.

Gr

Reageren
    Erwt

Vind je dit nodig dan omdat je dat vraagt? En waarom dan?

Reageren
    Iemand die meeleest

Ik zou toch ook naar je huisarts gaan want echt normaal is het niet.

Reageren
    Erwt

Maar daar ben ik al 2 x keer geweest in een jaar tijd. Heb 2 keer complete onderzoeken gehad naar mijn hart (ecg, echo, fietstest en holter (24u)).

Reageren
    Imke

Kennelijk mankeert je hart dus niets. Kan het met hyperventilatie te maken hebben, stress, spanning? Je let er natuurlijk heel erg op en dan voel je het extra. Als je afgeleid bent, aan het werk, heb je het dan ook?

Groetjes

Reageren
    Erwt

Hoi Imke,

Dat weet ik niet. Ik heb het alleen ’s nachts als ik wakker word. Ik voel me dan verder niet duizelig of misselijk ofzo. Alleen als ik dan opsta wat licht in mijn hoofd. Heb verder al heel lang zo goed als geen spanning/hyperventilatie gehad.

Als je slaapt word je hartslag altijd een stuk langzamer, maar het lijkt me niet dat dat dan altijd is omdat je om de 6 slagen een slag helemaal mist…

Het gekke is ook dat je dan niet ineens zo’n harde slag voelt als bij een overslag, maar gewoon simpelweg 2 sec niets en daarna gaat hij rustig verder…

Ik ga liever niet weer hiermee naar de dokter dus hoopte dat hier iemand met enige kennis op dat gebied mijn vraag kon beantwoorden.

Reageren
    Erwt

Iemand? Ben hier wel erg benieuwd naar namelijk.

Reageren
    Anoniem

[quote=”Erwt” post=305714]Hallo,

Ben een jongen van 26 jaar en heb redelijk trage hartslag. Gemiddeld zo’n 55 per min. Dit zorgt er vaak voor dat ik even duizelig word als ik opsta na lang gezeten te hebben. Ik kan mijn hartslag wel goed omhoog krijgen tijdens het sporten (max 185).h

Wat ik alleen erg vreemd vind is dat als ik ’s nachts wakker wordt en mijn hartslag controleer, mijn hart om de 5/6 slagen vergeet samen te trekken. Oftewel, geen overslag ofzo maar gewoon totaal niet slaat. Hierdoor staat hij dus iedere keer langer dan 2 seconde stil. Per minuut zou ik dan zo’n 8/9 slagen gewoon missen.

Is dit normaal?

Laatste tijd ben ik ook vaker duizelig en licht in mijn hoofd.[/quote]

Reageren
    Anoniem

Schrijf je klachten eens een keer op en plaats ze hier.

Reageren
Reageer op: Is dit gek?? Hart mist slagen ’s nachts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.