- Anoniem27 oktober 2013 om 09:48
Ik word de laatste weken erg vaak wakker.
Al na 3 uur slapen word ik wakker en vanaf dan ongeveer om het uur.
Als ik dan wakker word en mijn hartslag voel is die erg onregelmatig, hij slaat slagen over en versneld/verlaagd de hele tijd. Soms is er even geen touw aan vast te knopen.Ik denk steeds dat het komt omdat ik een te trage hartslag krijg als ik slaap, het is 2 jaar geleden al eens gemeten met een holterkastje. De hartslag werd op zijn laagst toen 41.
Ze hebben toen ook een fietstest gedaan en een echo gemaakt. Mijn hart was toen gezond.Ik ben een jonge van 27 jaar, heb vroeger veel gesport waardoor ik een goede conditie heb. Sport nu minder, maar wel met regelmaat.
Mijn rusthartslag is +/- 57, als ik een maandje vaker sport wordt dat nog iets lager.
1 reactieReagerenTandor127 oktober 2013 om 18:53[quote]Al na 3 uur slapen word ik wakker en vanaf dan ongeveer om het uur.
Als ik dan wakker word en mijn hartslag voel is die erg onregelmatig, hij slaat slagen over en versneld/verlaagd de hele tijd. Soms is er even geen touw aan vast te knopen.[/quote]Je lage hartslag zal het probleem niet zijn.
Reageren
Voor de klachten bij het wakker worden zou je de huisarts om een verwijzing kunnen vragen om nogmaals een onderzoek te laten doen. Misschien heb je last van slaapapneu.