- alfredb30 maart 2012 om 14:42
Hallo
Ik ben een gezonde jongeman
47 jaar 94 kg en 1.80 mtr
rook niet en gebruik amper alcohol
geen lichamelijke klachten
2 maanden geleden kwam ik op de eerste hulp ivm hypervenilatie
bloedruk werd gemeten en de dienstdoende arts zei dat mijn bloedruk (onderdruk) te hoog was
tip ; ga morgen effe bij huisarts langs
gedaan en die zei..ales is in orde mooie bloeddruk
maar nu was ik gisteren bij de buren en toen zag ik een bloeddruk meter
dus ik zei voor de gein.meet die van mij eens op
en wat bleek..130/95
volgens de buren is mijn onderdruk te hoog
hoe kan dit nou ?
is dit idd erg hoog of valt het mee ?
p.s veel stress en spanningen in prive als op werk
gr en fijn weekend42 reactiesReagerenalfredb31 maart 2012 om 13:49Niemand ? dan zal het wel goed zijn….
ReagerenSam1 april 2012 om 10:58Onze bloeddruk schommelt heel veel. Vele factoren hebben een invloed op onze bloeddruk, zoals bijvoorbeeld lichaamsbeweging, lichaamshouding, angst, boosheid en stress. Onze leeftijd heeft ook effect op onze bloeddruk. Zo is bij kinderen een bloeddruk van 80/45 normaal en is een normale bloeddruk bij volwassenen 120/80. Bij bejaarden behoort een bloeddruk van 180/85 nog tot normaal.
Er bestaat geen vast punt voor een normale boven- en/of onderdruk. Het is sterk afhankelijk van de verdere gezondheidstoestand of een bepaalde bloeddruk-uitslag als normaal, danwel abnormaal beschouwd wordt.
Reageren
Er zijn heel veel elementen van invloed op je bloeddruk. Roken en drinken, stress en slaap, overgewicht en lichaamsbeweging zijn daar enkele van.alfredb1 april 2012 om 14:06Dit las ik ook
Reageren
Vroeger dacht men dat een hoge onderdruk gevaarlijk was, tegenwoordig weet men dat de bovendruk belangrijker is. Volgens de nieuwste richtlijnen voor huisartsen hoeft alleen nog naar de bovendruk te worden gekeken. Een bloeddruk die hoger is dan 140 mmHg moet in principe worden behandeld, al vinden veel huisartsen 160 ook nog acceptabel als je verder gezond bent.
bron ; http://www.plusonline.nl/gezondheid/artikelen/artikel/65/uw-gezondheid-harten-vaatziektenalfredb4 april 2012 om 14:23Hallo
Reageren
vandaag bij dokter geweest en die heeft mijn bloedruk gecontroleerd 130/90
naarmate we samen spraken vertelde hij mij dat ik veel stress en spanningen had in mijn prive/werk sfeer
en dat de bloedruk te hoog is mede door dit….
ook vertelde hij mij dat mijn verdere klachten ontstaan door stress/spanningen
o.a buikpijn darmklachten ontlasting verschillend en door dat ik zenuwachtig ben zovaak moet plassen ( alsof ik bij de tandarts zat).kortom overspannen stress ed kunnen veel klachten veroorzaken idem gewichtverlies 2 kg in 1 week
nu heb ik 2 vragen
klopt dit wat de huisarts verteld ?
en hij schreef voor oxazepam 10 mg 2x daags halve tablet..help dit medicijn of…..moet ik geestelijke hulp inschakelen ?
gr en bedankt voor reactieMeike4 april 2012 om 15:35Hallo Alfred,
Wat je huisarts jou heeft verteld, klopt wel ja. Ik weet niet hoe oud, hoe lang je bent en hoeveel je weegt, maar je bloeddruk is een ietsiepietsie aan de hoge kant, maar niet zorgwekkend. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat hij jou nu oxazepam heeft voorgeschreven. Er zijn namelijk veel andere alternatieve manieren om van spanning/stress af te komen zonder eerst naar medicijnen te pakken. En je kunt ook alle ervaringen over oxazepam gebruik lezen op deze site.Kun je nog iets meer over jezelf vertellen?
Groetjes, Meike
Reagerenalfredb4 april 2012 om 15:47Ik ben een gezonde jongeman
47 jaar 94 kg en 1.80 mtr
rook niet en gebruik amper alcoholp.s wat bedoel je met
Reageren
Er zijn namelijk veel andere alternatieve manieren om van spanning/stress af te komen zonder eerst naar medicijnen te pakken
tussendoor vraag..mag graag joggen..kan dit ivm hoge bloeddruk of juist DOEN ?alfredb4 april 2012 om 15:52Sinds de stress/spanningen periode is aangebroken
Reageren
heb ik ineens klachten als
maag/darm klachten, opgejaagd gevoel, onrustig en erg druk met praten tot ik moe van me zelf wordt en het gevoel alsog mijn hoofd ontploft..p.s ben nog niet begonnen met oxazepam. dit ivm met werk dat ik uitvoer..autorijden en op hoogte,s werken
grMars4 april 2012 om 16:09Je zegt zelf dat je gezond bent “en tussendoor vraag… mag graag joggen… kan dit ivm hoge bloeddruk of juist DOEN?”.
Als jij je er goed bij/door voelt, wat let je dan? Ik heb ook een te hoge bloeddruk maar ben verder kerngezond en ren regelmatig een rondje met de honden. Als je er verder geen lichamelijke klachten aan overhoud, dan zou ik zeggen dat joggen juist stress-verminderend werkt.
ReagerenTanneke4 april 2012 om 16:11Ademhalingstherapie, bachbloesem, meditatie… Surf maar eens op deze site en je zal veel informatie vinden!
Reagerenalfredb10 april 2012 om 06:51Hallo
Reageren
even een kleine update
de dokter heeft voorgeschreven oxazepam 10 mg 2x daags half tablet
sinds ik oxazepam heb heb ik het 4x gebruikt
wordt er rustiger van en slaap beter
wel ben ik erg opgejaagd in lichaam en druk in hoofd
volgens mijn vrouw moet ik het dagelijks gebruiken…
maar ik vroeg me af..is het een geneesmiddel ?
de dokter heeft ook voorgesteld hulp in te schakelen
ivm veel spanningen/stress en werk en prive sfeer
wie herkend dit en kan me tips oid geven
gr alfred
p.s heb een week vrijaf genomen in goed overleg met werkgeverAnoniem110 april 2012 om 10:04Lees meer vragen en antwoorden over Oxazepam: http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Oxazepam&sa=zoeken
Reagerenalfredb10 april 2012 om 17:20Bedankt voor reactie
Reageren
maar ik vroeg me af..is het een geneesmiddel ?
en dat vind ik niet terug in you link
ik heb voor 14 dagen oxazepam gekregen..moet ik de voorgeschreven dosis afmaken 2x daags half tablet.want na gebruik van totaal 4x voel ik me niet beter..wel slaap ik als een prins..iets wat ik 8 jaar niet heb gedaan, was altyd 8x per nacht wakker
gralfredb11 april 2012 om 07:452 vragen
Reageren
1 ik wordt elke ochtend wakker met een stijve nek/schouders..heeft hier iets met te maken
2 en is het wijs/slim om elke dag oxazepam te slikken 2x daags half tabletalfredb14 april 2012 om 06:13Hallo
Reageren
Gisteren bij huisarts geweest samen met mijn vrouw
meteen de eerste vraag was…wat heb ik
en hoe kom ik ervan af
hij begon met mijn bloeddruk op te nemen
uitslag 125/85 uitstekend volgend de huisarts
volgens de huisarts zit ik vol met stress/spanningen in mijn lichaam, volgens hem ben ik net niet overspannen.
maar het scheelt niks
en hoe ik ervan af kom is volgens de huisarts simpel.
me niet meer druk maken en ook NEE kunnen zeggen en ga wandelen sporten uitrusten ed
wil dit allemaal niet werken naar 14 dagen , dan moet ik deskundig hulp inroepen
ook laat hij mij 14 dagen lang elke dag 2x daags half tablet oxazepam 10 mg slikken..tot het beter met me gaat
last van nek/schouders wordt veroorzaakt door spanningen ( al 4 maanden elke dag )
Vraag..alles wat de huisarts mij vertelde..is dat waar en moet ik zelf ook dingen doen die het genezingsproces bevordert ??
gr en fijn weekend