Zoeken Vraag het forum

hoge onderdruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Hallo Alfred, ja klinkt heel aannemelijk wat de HA jou heeft verteld, waarom twijfel je daar aan? Er zijn veel manieren om te ontspannen. Een daarvan is bewegen, lekker wandelen. Samen met je vrouw of alleen langs het strand of door het bos. Geniet van de dingen die je ziet en maak je hoofd leeg.

alfredb

Hallo Kim
    Ik ben nu bijna 2 weken thuis..rust veel uit en wandel/fiets veel
    ook ben ik sinds enkele dagen bij een fysiotherapeut (nek zit op slot)slik nog dagelijks 2x half tablet 10 mg oxazepam
    voel me nog steeds opgejaagd en af en toe druk in hoofd
    dokter zei tegen mij pak de oorzaak aan maar…waar moet ik beginnen ?..ben al rustiger geworden wandel fiets en ben naar mijn mening ontspannender..slaap nu na medicatie 7 uren ipv 5 a 6 uren..wat kan ik nog meer doen om de oude vetrouwde kerel te zijn die ik was/ben
    heb nog tot volgende week oxazepam(vrijdag) en dan ? veel vragen..tja weet het, overdag ben ik ook lekker de huishouding aan het doen hok opruimen tuin opknappen…allemaal leuke dingen…zou ook graag halve dagen werken maar iets zegt me dat het te vroeg is..afijn bedankt voor reactie, gr

Reageren
    Kim

Hai Alfred, zo te lezen ben je goed bezig. Rustig zo doorgaan en over een paar maanden voel je je vast al veel beter.

Succes, Kim

Reageren
    alfredb

Hallo Kim
    dus jij vindt dat ik goed bezig ben ?
    is halve dagen werken een optie of is dat te vroeg (wil te snel weer beter zijn)
    en als de (kuur) oxazepam afgelopen is dan bijna 3 weken en dan ???
    gr en bedankt voor reactie

Reageren
    j uit nieuwkoop

Hoi,
    heb ook een onderdruk van 95. vanochtend nog bij de huisarts laten controleren. Nu zijn de regels net veranderd en zolang het niet boven de 100 is, zeggen ze dat het goed is…. Maar stress is denk ik ook bij mij de voornaamste boosdoener. Meer zen zoem dus voor ons!

Groetjes

Reageren
    alfredb

Bedankt voor reactie
    Begin weer slecht te slapen…6 x wakker vanacht
    ondanks de oxazepam 10 mg half tabletje
    pluspuntje, gewinkeld en het ging supper nergens last van
    de nek is een drama..fysio zegt dat ie op slot zit..wekelijks terug komen zegt ie
    positief nieuws, mensen zeggen dat ik er goed uitzie en uitgerust..afijn bedankt

Reageren
    Lauriane

Hee Alfred, weer een weekje verder. Fijn dat je even lekker hebt kunnen winkelen. Hoe gaat het nu met je?

Groet, Lauriane

Reageren
    alfredb

Hallo
    Het gaat nog niet echt lekker met me
    winkelen wandelen fietsen , prima maar…..
    slapen is een ramp. een slechte nachtrust betekend . wakker worden met opgejaagd gevoel.zenuwachtig en de hele dag klote voelen
    s,nachts is het idem..val zo maar in slaap maar…ik pieker, denk teveel druk in het hoofd en wordt dan om de 15 min wakker
    p.s goede nachtrust betekend een topdag
    slik 2x daags 10 mg oxazepam half tablet
    weet effe niet meer hoe en wat, ga volgende week contact opzoeken met h,arts
    thankssss

Reageren
    Lonneke

Hai Alfred, we zijn hier op het forum om elkaar te helpen maar ook om elkaar te steunen.

Groet, Lonneke

Reageren
    alfredb

Bedankt voor reactie
    Slapen is een ramp, in slaap komen niet maar dan..vaak wakker piekeren denken malen opgejaagd gevoel etc etc
    nu ook 8 uren op bed gelegen en amper 4 uurtje,s geslapen
    vraag me nu wel steeds meer af
    wat heb ik ? burn out . overspannen ??

Reageren
    Gast

Misschien dat je wat wijzer wordt als je deze test hebt gedaan: http://www.123test.nl/burnout/

Groet Gast

Reageren
    alfredb

Hallo
    Bij dokter geweest
    hij zei ten eerste dat ik positief sprak en er goed uit zag
    hem verteld dat ik nog steeds een opgejaagd gevoel heb en druk in hoofd
    nu weet ik wat ik heb…ben overspannen
    ik moet afbouwen met oxazepam en overstappen op 1x daags 20 mg citalopram
    over 3 weken moet ik contact met hem opnemen hoe en wat…tip van huisarts..denk na over deskundig hulp……
    dat ga ik ook doen. p.s iemand ervaringen met dit medicijn citalopram ??

Reageren
    alfredb

Sinds gisteravond neem ik weer 5mg oxazepam in / reden ik slaap zoooooo slecht en heb de hele dag lichte hoofdpijn en ben down en moe
    Sinds ik citalopram gebruik ben ik de hele dag misselijk..
    zal wel bijwerkingen zijn ? p.s Wanneer slaat het aan eigenlijk ?
    Vandaag moet ik bellen voor deskundig hulp…psycholoog
    Wandel veel en fiets ook veel en voor de rest doe ik weinig behalve achter de pc

Reageren
    Joleen

En hoe ging het bij de psycholoog?

Reageren
Reageer op: hoge onderdruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.