- Robert T…3 december 2012 om 10:14
Ik ben een gezonde jongen van 29 jaar en sport zeer regelmatig. Ik ben afgelopen zomer naar de huisarts gegaan voor een kwaaltje dat ik op dat moment had. Nu hadden wij een nieuwe huisarts en deze ging uit controle mijn bloeddruk meten. Deze bleek te hoog te zijn. Nu heb ik al meerdere keren een 24 uur meting gehad. Uit deze metingen is naar voren gekomen dat mijn bloeddruk gemiddeld 137/92 is. gedurende de dag is deze 142/95 en gedurende de nacht 121/77. Zelf geeft ze aan dat mijn bloeddruk <130/80 moet zijn. Nu Zegt ze dat het vooral de onderdruk is wat kwaad kan gaan doen over lange termijn. Nu wil ze mij aan de medicijnen hebben. Ik ben hier alleen niet zo huiverig op omdat het zou betekenen dat ik vanaf nu altijd aan de medicijnen zit. Is het echt nodig dat ik aan de medicijnen ga of valt het wel mee?
3 reactiesReagerenJoyce3 december 2012 om 10:22Ik ben geen dokter, maar je onderdruk is inderdaad te hoog. Sinds mijn 35e slik ik zelf ook bloeddrukverlagers. Het komt bij mij in de familie voor, erfelijk… Ik voelde me ook niet echt goed destijds, maar nu voel ik me weer prima. En of ik dat nou de rest van m’n leven moet slikken, ik zit daar niet zo heel erg mee. Verder mankeer ik (nog) niets.
ReagerenJan7 augustus 2013 om 10:48Man, 72 jaar, heeft een te hoge lage onderdruk ook te maken met gebruik van alcohol?
ReagerenEmma7 augustus 2013 om 15:44Ja, dat kan. Overmatig alcoholgebruik verhoogt de bloeddruk.
Reageren