- Anoniem24 juni 2014 om 09:28
Hallo
Ik ben een jongeman van 48 jaar
Gisteren kwam ik bij de dokter ivm rugpijn en toen zei hij, zal ik je bloedruk effe opnemen ?
en…voor de 3de keer 140/100 in 1 jaar tyd
nu vond hij de bovendruk niet erg hoog/gevaarlijk maar hij maakt zich zorgen om de hoge onderdruk
conclusie; bloedafname vanmorgen 4 buisje,s
incl controle cholesterol
nu ben ik 1.80 en heb gewicht 94 kg
en heb veel stress/spanningen op werk en prive
wat kan en moet ik doen qua verlaging onderdruk ?
en waarom die bloedonderzoeken ?
mvg harry6 reactiesReagerenAnoniem24 juni 2014 om 13:58P.s rook niet en drink gematig
ReagerenAnoniem26 juni 2014 om 03:28Niemand ?
ReagerenAnoniem26 juni 2014 om 15:11cholesterol te hoog , geen medicatie,s, gewoon afvallen bewegen en gezonder leven…amen
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2014 om 15:40Je hebt hoge bloeddruk. Niet extreem maar toch….
Reageren
De onderzoeken zijn om te controleren of er iets met bloedvaten niet in orde is. Qua leeftijd zit je dus in de risicogroep voor hart- en vaatziekten, met name omdat je overgewicht hebt. De stress is ook niet erg bevorderlijk. Je bloedsuikerspiegel zal zijn gecontroleerd, je cholesterol en je leverwaarden. Goede zaak dus…. Wat je zelf zou kunnen doen, weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Je voedingsgewoontes aanpassen en gaan bewegen om wat kilo’s kwijt te raken.joanna9 augustus 2018 om 20:57ik heb hoge bloeddruk 158 en onderdruk 100 is dat ernstig voor hartinfact of hersenbloeding ik rook erg veel
ReagerenJohn (moderator)
10 augustus 2018 om 01:06het is in ieder geval niet goed. Het beste zu stoppen met roken zijn. Ga naar de huisarts en bespreek het
Reageren