Zoeken Vraag het forum

Hoge onderdruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nienke

Al een tijdje heb ik last van een hoge onderdruk.

Hoe kan het dat mijn bovendruk goed is maar mijn onderdruk te hoog?

En als ik een 2e meting doe is die altijd lager dan de meting vlak daarvoor?

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Twee keer achter elkaar meten is in principe niet goed. Hoe hoog is je onderdruk?

Reageren
    Nienke

Waarom is dat niet goed als ik vragen mag? Dat was een tip vanuit de fysio.

Onderdruk is vaak tussen de 90 en 95.

Bovendruk rond de 120/125

Reageren
    John (moderator)

Als je te snel achter elkaar meet kan er nog een drukverschil zijn in de bloedvaten door de eerste meting.
    Heb je overgewicht? Gebruik je medicijnen? Ben je erg vermoeid of heb je stress/spanningen?
    Je onderdruk is te hoog als die boven 100 komt.

Reageren
    Nienke

Ik ben wel wat te zwaar. Bmi 27.5

Ik heb al jaren last van vermoeidheidsklachten. Sinds de zwangerschap is dat nooit meer goed geworden.

Ik gebruik seretide.

Stress heb ik de laatste tijd weinig gehad. Ik doe een corona revalidatie en daar kwamen ze achter mijn bloeddruk  ik ben 27

Reageren
    John (moderator)

Je overgewicht kan dat dus veroorzaken. Is er bloedonderzoek gedaan naar je schildklier?

Reageren
    Nienke

Er is in janauri lab geprikt. Dit was allemaal goed. Ook de schildklierwaarde zat netjes in het midden van de referentiekader.

Dit gewicht heb ik wel al 4 jaar zonder hogere bloeddruk. Kan dat ook later opzetten?

Reageren
    John (moderator)

Meet je dan al 4 jaar je bloeddruk?
    Om te beginnen heb je dus geen hoge bloeddruk. Je onderdruk kan dan wel wat verhoogd zijn door overgewicht en vermoeidheid

Reageren
    Nienke

Nee een aantal keren sporadisch gemeten ter controle bij de longarts.  Ik kon deze waarde terug zien in mijn patiënt dossier.

Reageren
    John (moderator)

Het is niet iets om meteen bezorgd over te zijn

Reageren
Reageer op: Hoge onderdruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.