Zoeken Vraag het forum

Hoge onderdruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Truus

Hallo ik ben Truus,
    Ik heb een bloeddruk van 165/100 dat is te hoog dat weet ik maar sinds,
    een paar weken heb ik tintelingen op mijn ogen wat kan dat er ook mee,
    te maken hebben.
    En wat kan ik doen aan een te hoge onderdruk.
    Zou graag van u antwoord krijgen.
    Kunt u dat op mijn e-mailadres geven.
    Gr Truus

6 reacties
    Reageren
    M. Van Vlodrop

Geachte Medewerker,  Overal lees je hoge bloeddruk, maar nergens vind je een antwoord op Hoge onderdruk. Ik ben 60 jaar , mijn bloeddruk is 140/105. De bovendruk  is oké,  maar de onderdruk is te hoog. Nergens kan ik antwoord vinden over TE HOGE ONDERDRUK ! Zou daar graag een antwoord op hebben. Ik eet gezond,  beweeg genoeg ! Met vriendelijke groet, M. van Vlodrop

Reageren
    John (moderator)

Een constante te hoge onderdruk valt ook onder hoge bloeddruk…
    http://www.bloeddruk.net/

Reageren
    Annie

Mijn bloeddruk is 215  bovendruk  en onderdruk 95  ik moet een bloedonderzoek doen maar door carona kan dat pas  30 sept    moet ik dat afwachten

Reageren
    John (moderator)

Overleg het met je huisarts en geef aan dat je zo lang niet wilt wachten

Reageren
    Raymond

Hallo Annie, ik vind dat jouw huisarts direct actie moet ondernemen, een bovendruk van 215 is echt veel te hoog, slik je al bloeddrukverlagers? Er moet zeker naar gekeken worden met bloedonderzoek etc. Hij moet je bloeddruk over 1 week weer meten en je desnoods doorsturen naar de cardioloog, corona of niet, je hart is heel belangrijk, bij mij is na 15 jaar essentiele hypertensie via een echo een verdikte hartspier geconstateed, wel op tijd erbij, dus dat is wel degelijk belangrijk, een huisarts moet hier niet makkelijk en lacononiek mee omspringen, succes en hou je rustig, stress is nooit goed, bewegen is altijd goed je bloeddruk en niet roken, groet van Raymond

Reageren
Reageer op: Hoge onderdruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.