Hallo,
De afgelopen tijd heb ik last van een soort aanval waarbij ik dan ineens hartkloppingen, duizeligheid en een soort verlamd gevoel krijg. Zodra ik zo’n aanval krijg knijp ik bijvoorbeeld in mijn been of ergens anders in mijn lichaam en voel ik het niet. Zo’n aanval duurt dan ook niet meer dan 20 seconden. Ik krijg het heel random, de afgelopen keer kreeg ik het terwijl ik buiten even een rondje ging lopen. Ineens ging mijn hart tekeer, werd ik duizelig en voelde ik mijn stappen niet meer. Ik krijg zo’n aanval eens in de drie weken ongeveer. Ik kan hier niks over vinden en de huisarts denkt aan een paniekaanval. Maar kan dat dan zo plotseling gebeuren? En is dat verlamde gevoel dat ik mezelf niet voel als ik knijp dan normaal?
Ik ben een 22-jarige jongen en ik ben gezond. Ik heb een ecg onderzoek gehad, en daar was ook niks aan mijn hart te zien. Ik heb geen overgewicht, ik doe 2 à 3 keer per week krachttraining, maar ik doe weinig tot geen cardio. Als ik 2 minuten heb hardgelopen moet ik ook even pauzeren omdat mijn hart voor mijn gevoel veel te snel gaat. Ik maak me zorgen om mijn gezondheid en deze aanvallen maken dat ik ook minder buiten durf te zijn en dus minder durf te sporten etc.