- Char5 mei 2017 om 12:45
Goedemiddag,
Heb sinds een aantal maanden last van ‘aanvallen’ waarbij mijn hart uit het niets naar 150-160 schiet. Heel vervelend.. word op die momenten ook heel ijl in mijn hoofd en krijg beetje een drukkend gevoel op mijn borst. Dat drukkend gevoel heb ik soms ook wel gewoon een hele dag door.
Ben bij de cardioloog geweest (ECG, inspanningstest, Echo en 48h holter), hij zag idd dat ik vaak een verhoogd ritme had maar wel regelmatig dus niks aan de hand.
Dit is natuurlijk geruststellend, maar langs de andere kant zit ik er wel mee.. voel me toch nog altijd een beetje bang/ongemakkelijk als ik het krijg. Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en hoe gaan jullie er mee om?
2 reactiesReagerenJan125 mei 2017 om 23:03Beste Char,
Ik heb sinds een maand hetzelfde. In het ziekenhuis hiervoor opgenomen, tot drie keer toe. Ik dacht dit is het einde. Nu heb ik sinds drie weken op willekeurige momenten dat mijn hartslag omhoog schiet (tot 130).
Mijn hart voelt sowieso niet erg stabiel. Alleen al snel uit mijn bed opstaan zorgt ervoor dat ik mijn hart voel in mn hoofd en hals en ook versneld. Mijn hart versnelt van bijna elke handeling. Ik ben dan ook steeds licht in mn hoofd en moet vaak zuchten. Heb een soort gevoel dat mn hart elk moment kan stoppen. Heel irritant. Ik wacht nu op uitslag van een holter.
ReagerenCatootje6 mei 2017 om 08:11Je voeding zou een rol kunnen spelen. Dan zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door volwaardige voeding te nuttigen. Kan ook zijn dat je wat tekorten hebt, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren, aminozuren en andere stoffen zijn belangrijk voor je hele gezondheid. Bepaalde supplementen kunnen helpen om allerlei lichaamsprocessen beter te laten verlopen. Denk aan onder andere magnesium, vitamine B en D en omega 3. Als je het de laatste maanden juist hebt zou een tekort aan vitamine D ook spelen. Aan het eind van de winter is het voorraadje vaak opgebruikt en in het voorjaar nog niet meteen opgebouwd.
Reageren