Beste ,
Mijn partner heeft sinds zijn 25e (nu 11j ) avnrt. Daarnaast zijn 3e graads av blokken ontdekt en een circulatiestoornis. Dus bradycardie en tachycardie . Had een verdikte hartspier door sport maar na aanpassingen is dit weer normaal. Eerst had hij zelden aanvallen en leek een ablatie meer gedoe dan nut, maar nu heeft hij vaker aanvallen (ook van circulatiestoornis). Soms zelfs in rust. Hij is fel tegen ablatie omdat wij inmiddels veel info hebben gehad en mensen spraken waarbij het niet hielp en vaak opnieuw moesten met trauma als gevolg. De cardioloog zegt dat mijn vriend niet zomaar zal overlijden omdat een jong hart veerkrachtig is en een pacemaker elke 10j vervangen moet worden dus dat wil je graag uitstellen Toch lees ik dat een 3e graads av blok altijd behandeld moet worden met een pacemaker (PubMed).
Graag uw input . In de jaren hebben wij al 4 ziekenhuizen 'gehad'. Hij heeft al jaren het gevoel voortijdig te overlijden. Vanwege dit alles hebben wij onze kinderwens opgegeven. Hij vertrouwd zijn lichaam niet en we zijn bang voor erfelijkheid.