Zoeken Vraag het forum

Hartritmestoornis – Radeloos over behandeling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John Smit

Hallo

Ik heb al 6 jaar last van hartritme stoornissen. Destijds ik in mn eerste jaar van mm puberteit was speelde ik veel buiten en op een dag toen ik bukte en snel opstond had ik er voor het eerst last van.

Na 6 jaar had ik er alleen last van als ik heel snel opstond of zat of te veel inspanning deed. 3 maanden geleden kreeg ik een hartritmestoornis die heel hard was mn hartslag was erg hoog. Ik had er genoeg van en ik wist niet eens dat ik een hartritmestoornis had, ik dacht dat als ik naar de eerte hulp ging ik geholpen zou worden maar het werd juist erger… ik had een hartritmestoornis van 1 uur doordat mn familie me stressde en ik stressde door de situatie zelf. Het hield op en de dokter informeerde me wat er aan de hand was.

Vervolgens de volgende maanden voelde ik dat mn hart beschadigt was. Ik heb nu last van hartkloppingen, voel me zwak soms, mn hart klopt moeilijk en recent veel last van hartoverslagen. Ik heb alleen een ECG gemaakt die positieve resultateb had maar verder geen andere testen. Ik begrijp dat dit de grootste fout van mn leven was en ik zal nu mijn vraag uitleggen.

Behandelingen hiervoor blijken complex te zijn en ik kon mn stoornis in toom houden als ik maar niet naar de EH was geweest en niet gestresst was. Operaties katheraties medicijnen hebben allemaal bijwerkingen en negatieve gevolgen, ik ben trouwens 19 jaar.

Op dit moment ben ik verward en radeloos, ik weet niet wat ik moet doen. Ik zou graag willen dat mn hartkloppingen dat hartoverslagen stoppen. Maar ik weet niet wat ik moet doen. Mn huisarts zegt dat ik er niet aan moet denken en niet aanstellen. Cardioloog zegt dat hij over 6 maanden een evaluatie wilt doen en kijken wat er gebeurt in die tijd.

Ik weet niet wat ik moet doen en ik zou graag uw mening en uw advies willen.

Dank u,
    John

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is me niet duidelijk of er nou daadwerkeijk een hartritmestoornis is vastgesteld.

Doe ook eens even de volgende testen:

http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

http://www.dokter.nl/index.php?option=com_angststoornistest

Reageren
    John Smit

Ik heb een hartritmestoornis. Het was vastgesteld en gefilmd op de dag toen ik bij de Eerste Hulp was met mn hart probleem. De cardioloog daar en mijn persoonlijke cardioloog hebben het vastgesteld.

Reageren
    John (moderator)

Er is verder niets afgesproken over een behandeling begrijp ik. Hartritmestoornissen hoeven ook niet altijd ernstig te zijn , maar daar kan ik zo natuurlijk ok niets over zeggen.
    Ik denk wel dat er nog andere klachten zijn ontstaan door angst en spanningen over het hele gebeuren.

Doe de testen eens die ik in mijn vorige bericht plaatste.

Reageren
    Ed

Hoi John,

Laat dit toch maar zo snel mogelijk onderzoeken,het kan een verdikte hartspier zijn,daar is weliswaar niet veel tegen te doen,maar er is wel medicatie voor de hartkloppingen het komt niet snel voor op zo’n jonge leeftijd,maar het kan een aangeboren afwijking zijn.

mvg. Ed

Reageren
    serkozy

Voor iedereen die last van ritmestoornissen heeft, hier mijn eigen ervaring. Jarenlang had ik er last van. Mijn hartslag in rust is 50, als ik hartkloppingen had, steeg die van het een op het ander moment naar 150 en meer (wél regelmatig, dat dan weer wel). Soms hield dat meerdere uren aan, ik voelde me dan als een dweil. Ooit schreef de cardioloog me na een hartaanval plaspillen voor om mijn hart te ontlasten. Pakweg een jaar geleden ben ik acuut gestopt met die pillen. Mijn redenatie: constante aandrang is ook niet alles en als ik te veel vocht vasthoudt, merk ik dat wel aan dikke enkels. Enige weken nadat ik gestopt was met de plaspillen, constateerde ik tot mijn verbazing “Hé, ik heb al enige tijd geen hartkloppingen meer gehad”. Normaal had ik daar meerdere keren per week last van. Ik ben nu dus één jaar verder en ik heb geen hartkloppingen meer gehad, geen enkele keer. Ik ben me in de materie gaan verdiepen (internet) en schreef er een artikel over op mijn blog https://hartkloppingen.blogspot.com/2023/01/hartkloppingen-door-diuretica.html

Ik besef dat de oorzaak van hartritmestoornissen bij elke persoon weer anders kunnen zijn, maar misschien kunnen sommige lotgenoten er toch hun voordeel mee doen.

Reageren
Reageer op: Hartritmestoornis – Radeloos over behandeling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.