- Inge20 juni 2011 om 17:33
Hallo allemaal,
Ook ik heb sinds twee jaar boezemfibrilleren. Daarvoor al jaren last van zgn. Hyperventilatie! Ik heb aan die diagnose altijd een beetje getwijfeld, maar ja. De twee eeste aanvallen kwamen binnen drie maanden achter elkaar en zijn gestopt dmv een cardioversie, extra pillen en infuus Tambocor hielpen niet. Het jaar daar op twee keer een aanval waarbij ik na zo,n 12 uur wel goed op de medicijnen reageerde. Ik bleef Tambocor cr 200 mg geruiken. Het ging goed, tot de Tambocor werd verlaagd naar 100 mg, na een week was het weer bal. Weer een cardioversie, Tambocor weer naar 200 mg + Ascal voor de bloedverdunning.
Afgelopen maand ging het weer goed mis, 1 maal cardioversie en 1 maal hersteld met extra Tambocor. Dit vond de cardioloog wel erg veel worden, heeft mij nu definitief op de bloedverdunners gezet bij de trombosedienst, het risico van bloedpropjes wordt nu te groot. Was wel even extra schrikken, maar snap ook het risico.
Wat echter anders was aan de diagnose van deze cardioloog: hij constateerde dat mijn bloeddruk toch wel erg wisselde. Ook bij eerdere ECG was dat zo.
Mijn zgn: witte jassen bloeddruk vond hij niet zo onschuldig. Hij schreef mij dus ook een bloeddrukverlager voor. Hoge bloeddruk is vaak oorzaak van hartritmestoornissen vertelde hij.
Een lang verhaal, maar het is ook fijn om het even te delen. Ik moet nu accepteren dat ik deze kwaal heb en dat het niet zal verdwijnen. Ik zag het nog steeds als een incident en niet als iets blijfends! Helaas, gr.Inge1 reactieReagerenInge20 juni 2011 om 22:46En wat is de conclusie van jouw verhaal?
Reageren