- Anoniem26 december 2013 om 18:31
Hallo,
De laatste tijd ben ik bang dat ik een hartritmestoornis. Sommige klachten komen wel overeen, maar lang niet alle. Ik ben er bang voor, omdat ik soms wel pijn heb bij mijn borst, zoals vannacht. Ik had een onaangenaam gevoel, ook al hoeft het niks met het hart te maken te hebben. En net hoorde ik mijn hart bonzen in mijn oor en voelde ik me een soort van angstig, maar dat is nu alweer over en ik heb dat niet vaak. En af en toe voelt het alsof mijn hart overslaat, maar dat heeft iedereen wel en vaak heb ik dat niet. Dit jaar volgens mij nog ging ik naar de dokter, omdat ik me duizelig en moe voelde, maar toen kwam er niks uit. Ze hadden ook geluisterd naar mijn hart, maar dat was goed. Ook al kan er nu in de tussentijd iets veranderd zijn.
Ik weet niet waarom ik er bang voor ben, omdat ik bijna nooit last heb van iets. Op een site staat dat je geen klachten hoeft te hebben, wil je een hartritmestoornis hebben. Ik weet niet of dat waar is, maar evengoed ben ik een beetje bang ervoor. Ik ben wel overal bang voor, het kan ook dat mezelf bang maak.
Wat denken jullie? Heb ik kans om het te hebben en zal ik voor de zekerheid naar de dokter gaan of hoeft dat niet?
Een 17-jarig meisje.
4 reactiesReagerenAnoniem26 december 2013 om 18:34Oh en toen ik naar de dokter ging voor mijn duizelig- en moeheid gingen ze bloed prikken. Toen kwam ik niet om me op hartritmestoornissen te onderzoeken, maar ik wou me even laten nakijken.
Reageren
Ik heb ook af en toe dat mijn hart ineens sneller gaat kloppen, al heb ik daar ook niet vaak last van.Tandor126 december 2013 om 19:35De klachten die je hebt komen wel vaker voor en hoeven niet perse met je hart te maken hebben. Het kunnen ook spanningen zijn. Maar als je je er toch ongerust over blijft maken, ga dan even naar de huisarts en vraag om een hartfilmpje, dan weet je in ieder geval zeker dat het je hart niet is.
ReagerenAnoniem26 december 2013 om 20:39Oké!
Reageren
Kan je dat bij de huisarts laten doen, zo’n hartfilmpje? En als ik dat
op dat moment niet heb, dat gevoel bij mijn hart, heeft het niet veel zin of wel? Maakt dat niks uit?Tandor126 december 2013 om 21:23Doorgaans kun je bij de huisarts een hartfilmpje laten maken. In overleg met je huisarts kun je misschien een doorverwijzing krijgen voor 24-uurs holteronderzoek.
Reageren