- Jippe12 december 2019 om 18:02
Hoi daar, ik heb even een vraag die komt voort uit onzekerheid. Ik heb vorige week 7 dagen lang een hartkastje op gehad om mijn hart te meten. Ik heb namelijk soms last van hartoverslagen. Nu is er uit dit onderzoek gebleken dat er niks aan de hand is met mijn hart, ze konden niks raars zien. Nu lig ik alleen gisteravond in bed met een heel onregelmatig ritme en een aantal overslagen. Kan het zijn dat ze in dat onderzoek iets over het hoofd hebben gezien, het voelt alsof ik een ritme stoornis heb… ben een beetje angstig hierdoor. Ik ben 22 jaar.Zou dit kastje het verkeerd gemeten kunnen hebben???
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 december 2019 om 18:48Het kastje zal beslist niet verkeerd meten. Het is alleen maar de vraag of je ook echt hartoverslagen hebt. Het kan wel zo aanvoelen en jij denken dat het zo is, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. En volgens mij hebben we het daar al een keer over gehad. Angst/stress/spanningen/hyperventilatie
ReagerenJippe12 december 2019 om 19:02Wat zou het dan kunnen zijn dat ik voel?
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2019 om 19:03De gevolgen van angst/stress/hyperventilatie
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2019 om 19:04Je voelt je hartslag, maar niet elke keer. En daardoor denk je dat je overslagen hebt
ReagerenJippe12 december 2019 om 19:28Ik bedoel meer die bonk die ik voel.. en is het normaal om soms een ritme te hebben zoals dit: |_|_|_|___|____|_|_| Sommige slagen heel snel achter elkaar en dan weer wat langzamer. Ik dacht dat dit boezemfibrileren heet..
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2019 om 19:33Als er iets met je hart was geweest was op de holter te zien geweest.
Omdat je heel erg op je hartslag focust zul je op sommige momenten je hartslag beter voelen dan anders. Normaliter voelt niemand zijn hartslag als je er niet specifiek op focust
Doe de volgende testen:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/
Reageren