Zoeken Vraag het forum

Hartritmestoornis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jippe

Hoi daar, ik heb even een vraag die komt voort uit onzekerheid. Ik heb vorige week 7 dagen lang een hartkastje op gehad om mijn hart te meten. Ik heb namelijk soms last van hartoverslagen. Nu is er uit dit onderzoek gebleken dat er niks aan de hand is met mijn hart, ze konden niks raars zien. Nu lig ik alleen gisteravond in bed met een heel onregelmatig ritme en een aantal overslagen. Kan het zijn dat ze in dat onderzoek iets over het hoofd hebben gezien, het voelt alsof ik een ritme stoornis heb… ben een beetje angstig hierdoor. Ik ben 22 jaar.Zou dit kastje het verkeerd gemeten kunnen hebben???

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kastje zal beslist niet verkeerd meten. Het is alleen maar de vraag of je ook echt hartoverslagen hebt. Het kan wel zo aanvoelen en jij denken dat het zo is, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. En volgens mij hebben we het daar al een keer over gehad. Angst/stress/spanningen/hyperventilatie

Reageren
    Jippe

Wat zou het dan kunnen zijn dat ik voel?

Reageren
    John (moderator)

De gevolgen van angst/stress/hyperventilatie

Reageren
    John (moderator)

Je voelt je hartslag, maar niet elke keer. En daardoor denk je dat je overslagen hebt

Reageren
    Jippe

Ik bedoel meer die bonk die ik voel.. en is het normaal om soms een ritme te hebben zoals dit: |_|_|_|___|____|_|_| Sommige slagen heel snel achter elkaar en dan weer wat langzamer. Ik dacht dat dit boezemfibrileren heet..

Reageren
    John (moderator)

Als er iets met je hart was geweest was op de holter te zien geweest.
    Omdat je heel erg op je hartslag focust zul je op sommige momenten je hartslag beter voelen dan anders. Normaliter voelt niemand zijn hartslag als je er niet specifiek op focust
    Doe de volgende testen:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/

Reageren
Reageer op: Hartritmestoornis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.