Zoeken Vraag het forum

Hartritmestoornis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een schildklierziekte, waarvoor ik euthyrox gebruik.
    Ik heb altijd een hartslag gehad van rond de 80 slagen per minuut en een hartslag die snel opliep als ik ging sporten, maar die ook snel weer naar de 80 zakte bij rust. Zo heel af en toe had ik wel eens een paar ‘overslagen’.
    Sinds een tijd terug kreeg ik hele dagen lang overslagen en soms ging m’n hart heel snel en als ik opsta, of traploos of vooral uit bad opsta, dan gaat m’n hart zo tekeer dat ik binnen een minuut bijna niet meer kan blijven staan, zo uitgeput.
    Toen kreeg ik een 24-uurskastje, werd naar de cardioloog gestuurd en die deed zo’n beetje alle testen die je bedenken kunt. Echo, fietstest en MRI met adenosine.
    Ik dacht dat ik doodging, die laatste test, wat een rotgevoel die adenosine. Ik heb al heel wat meegemaakt, maar dit was echt vreselijk. De assistente vroeg steeds of het nog ging en zei dat bij sommige mensen de hartslag met een paar slagen extra omhoog gaat, maar dat mijn hartslag torenhoog ging.
    De conclusie was dat er niks is. Ik krijg een bètablokker omdat m’n hart anders uitgeput raakt.
    Ik vroeg wat ‘niks’ is. Het kon een klein littekentje op het hart zijn, ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind dat niet niks. Waar komt zo’n littekentje door dan?
    Later gaf ze aan dat er niks is, geen afwijkingen, enge dingen oid.
    Dus ik vroeg of het dan dan stress komt.
    Of door de schildklierafwijking, of door de medicatie hiervoor?
    Daar kreeg ik nooit echt duidelijkheid over.
    Hoe zit dit?
    Ik kreeg metoprolol, eerst 50, toen 100.
    Laatst heb ik afgebouwd naar 50. Maar dat was vreselijk, al die nare klachten weer.
    Weer geen trap op kunnen, steeds weer van die nare bonzen, etc.
    Ik ben 37, dat is toch echt niet normaal?
    Hoe zit dit en kom ik ooit van die bètablokker af zonder ellende?
    Ik voel me met bètablokker moe en het opbouwen van sporten lukt niet goed. En zonder de bètablokker ben ik energieker, maar word ik uiteindelijk ook moe door de uitputting die ik steeds voel. En ik krijg dan weer migraineaanvallen, wat niet de reden voor de bètablokker was, maar wel mooi meegenomen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

[quote]De conclusie was dat er niks is. Ik krijg een bètablokker omdat m’n hart anders uitgeput raakt.[/quote] Beetje vreemd is dat wel. Als er niks aan de hand is hoef je ook geen betablokker. En je hart raakt niet zomaar uitgeput..

Ik zou toch nog eens een afspraak maken bij de cardioloog (zelf) en om uitleg vragen.

Reageren
Reageer op: Hartritmestoornis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.