- A24 maart 2023 om 19:51
Hi! ik ben 17 jaar en heb al een flinke tijd hypochondrie. Vandaag is een moeilijke dag tot nu toe, heb al 9 uur pijn op men borst, is dat is een hartaanval? ben heel bang ervoor. De pijn verdwijnt namelijk niet helemaal, het lijkt soms minder te zijn, maar dan toch weer niet. Ben erg angstig erover de hele dag al.
Groet
6 reactiesReagerenSuzan24 maart 2023 om 20:29Als dat een hartaanval was,dan was je nu inmiddels zo ziek dat je op de eerste hulp zat.
Reageren
Je zegt hypochondrie te hebben,waarschijnlijk ben je aan het hyperventileren.A24 maart 2023 om 21:16Het zal wellicht kloppen wat je zegt, maar ik maak me er wel heel erg zorgen om, het lukt me niet om er niet aan te denken en de druk en pijn zijn er constant wat me erg bang maakt
ReagerenSuzan24 maart 2023 om 21:22Dan moet je even de huisartsenpost bellen en die om advies vragen. Misschien kunnen die je gerust stellen
ReagerenJoris24 maart 2023 om 21:24Hoi A,
Ik heb hetzelfde probleem als jij. Zit er sinds vanmiddag ook midden in. Heb je al een psycholoog?
Wat voor mij vaak helpt is in een rondje te gaan hardlopen. Als je dat kunt dan is het vrijwel onmogelijk dat je een hartaanval hebt. Al blijf ik voor mijzelf nog onzeker.
ReagerenJoris24 maart 2023 om 21:25Ik slik ook ook citalopram sinds december sindsdien heb ik wel 80% meer rust gevonden. Ik ben ook minder angstig waardoor ik minder om hulp vraag
ReagerenA24 maart 2023 om 22:00Ik heb de hap gebeld en zei dat je met een hartaanval ook misselijk bent, erg zweet in combinatie met een heftige pijn of zwaardrukgevoel. Ik kan me ook nog voorstellen dat een hartaanval op 17e jarige leeftijd nogal ver is gezocht.
Sterkte Joris!
Reageren