- Kees12 januari 2023 om 11:30
Hallo,
Ik ben een jongen van 20 jaar oud. En ik heb gisteren wat meegemaakt. Toen ik in de avond in mijn bed lag, viel ik bijna in slaap, totdat ik wat raars voelde met mijn hart. Het leek wel op een hartoverslag. Alsof mijn hart eventjes stopte. Dit gebeurde kort daarna nog 3 keer ongeveer. En mijn ademhalingspatroon raakte ook opeens in de war. Daarna begon ik te hyperventileren en dacht ik dat ik een hartaanval zou krijgen. Ik heb zoiets alleen 1 keer eerder meegemaakt in mijn leven.
Is dit iets om me zorgen over te maken.
Mijn bloeddruk is normaal. Mijn hartslag in de ochtend als ik wakker word, is rond de 60. Overdag in rust is mijn hartslag tussen de 70 en 80 wat misschien te maken heeft met mijn gespannenheid. Verder heb ik 4 maanden geleden een Mri gemaakt van mijn hart waarop geen afwijkingen waren te zien.12 reactiesReagerenAlias12 januari 2023 om 14:38In het verleden heb ik dit ook vaak gehad. Het is een erg vervelend gevoel.
Ik heb het zelf toen gerelateerd aan een wat lage hartslag waardoor er een hartoverslag kwam. Overigens was het bij mij indertijd vooral met medicatie die wat versuffend werkte, terwijl ik al oververmoeid was.
Ik heb verder (ook) een gezond hart.
ReagerenKees12 januari 2023 om 20:08Wat zou het kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2023 om 20:09Ik denk dat het toch met spanningen te maken heeft
ReagerenKees12 januari 2023 om 20:17Dus u zegt dat het waarschijnlijk niet met het hart te maken heeft?
Ik heb nog een vraagje: af en toe voel ik steken op mijn borst (ribben). Dan merk ik dat er vaak een specifiek gevoelig plekje is op 1 van mijn ribben. Het verschilt wel meestal waar dat plekje zit. Wel weet ik dat ik een verkeerde zithouding heb. Misschien dat dat ook een rol speelt. Zijn zulke steken dat gerelateerd aan het hart of niet?
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2023 om 20:18Ook dat is niet hart gerelateerd
ReagerenJoris12 januari 2023 om 21:38Dan heb ik nog een vraag. Ik was net aan het vrijen met mijn vrouw en ik lag onder. Tijdens dat ik klaar kwam kreeg ik tegelijk een steek achter mijn borst been en direct erna een hevig kort durend brandend gevoel. Nu heb ik nog steeds pijn achter het borstbeen.
Als dit niet mijn hart is wat is het dan wel.
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2023 om 22:09Wellicht je maag of gaan hyperventileren door de seks
ReagerenJoris12 januari 2023 om 22:16Komen deze klachten bij de seks vaker voor?
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2023 om 22:25Mensen gaan wel eens vaker hyperventileren tijdens de seks en zeker al sje daar al problemen mee hebt
ReagerenJoris12 januari 2023 om 22:27Oké dus die steek bij me borstbeen en dat directe brandende gevoel kan niet me hart zijn?
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2023 om 22:31Dat is beslist niet je hart.
ReagerenJoris12 januari 2023 om 22:39Dank je
Reageren