Zoeken Vraag het forum

Hart en inslapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kees

Hallo,

Ik ben een jongen van 20 jaar oud. En ik heb gisteren wat meegemaakt. Toen ik in de avond in mijn bed lag, viel ik bijna in slaap, totdat ik wat raars voelde met mijn hart. Het leek wel op een hartoverslag. Alsof mijn hart eventjes stopte. Dit gebeurde kort daarna nog 3 keer ongeveer. En mijn ademhalingspatroon raakte ook opeens in de war. Daarna begon ik te hyperventileren en dacht ik dat ik een hartaanval zou krijgen. Ik heb zoiets alleen 1 keer eerder meegemaakt in mijn leven.

Is dit iets om me zorgen over te maken.
    Mijn bloeddruk is normaal. Mijn hartslag in de ochtend als ik wakker word, is rond de 60. Overdag in rust is mijn hartslag tussen de 70 en 80 wat misschien te maken heeft met mijn gespannenheid. Verder heb ik 4 maanden geleden een Mri gemaakt van mijn hart waarop geen afwijkingen waren te zien.

12 reacties
    Reageren
    Alias

In het verleden heb ik dit ook vaak gehad. Het is een erg vervelend gevoel.

Ik heb het zelf toen gerelateerd aan een wat lage hartslag waardoor er een hartoverslag kwam. Overigens was het bij mij indertijd vooral met medicatie die wat versuffend werkte, terwijl ik al oververmoeid was.

Ik heb verder (ook) een gezond hart.

Reageren
    Kees

Wat zou het kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch met spanningen te maken heeft

Reageren
    Kees

Dus u zegt dat het waarschijnlijk niet met het hart te maken heeft?

Ik heb nog een vraagje: af en toe voel ik steken op mijn borst (ribben). Dan merk ik dat er vaak een specifiek gevoelig plekje is op 1 van mijn ribben. Het verschilt wel meestal waar dat plekje zit. Wel weet ik dat ik een verkeerde zithouding heb. Misschien dat dat ook een rol speelt. Zijn zulke steken dat gerelateerd aan het hart of niet?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is niet hart gerelateerd

Reageren
    Joris

Dan heb ik nog een vraag. Ik was net aan het vrijen met mijn vrouw en ik lag onder. Tijdens dat ik klaar kwam kreeg ik tegelijk een steek achter mijn borst been en direct erna een hevig kort durend brandend gevoel. Nu heb ik nog steeds pijn achter het borstbeen.

Als dit niet mijn hart is wat is het dan wel.

Reageren
    John (moderator)

Wellicht je maag of gaan hyperventileren door de seks

Reageren
    Joris

Komen deze klachten bij de seks vaker voor?

Reageren
    John (moderator)

Mensen gaan wel eens vaker hyperventileren tijdens de seks en zeker al sje daar al problemen mee hebt

Reageren
    Joris

Oké dus die steek bij me borstbeen en dat directe brandende gevoel kan niet me hart zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat is beslist niet je hart.

Reageren
    Joris

Dank je

Reageren
Reageer op: Hart en inslapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.