- Mikie16 oktober 2022 om 22:53
Hallo, ik ben 50 en behoorlijk bekend met depressiviteit, hyperventilatie, hypochondrie e.d. al vaker last gehad van flinke overslagen, hartkloppingen en onregelmatige snelle hartslag. 1 keer ambulance laten komen omdat mijn hart compleet op hol sloeg. Eerste hartfilmpje was niet goed maar de broeders zeiden ook meteen, wordt eens rustig je ogen stralen 1 en al paniek uit. 2de filmpje was perfect. Bloeddruk was gedaald en ondanks dat ze paar overslagen zagen was t 2de filmpje goed.
Vorige week weer naar de huisarts gegaan met dezelfde klachten. Hart beluisterd, zuurstof gemeten zo ook de bloeddruk. Huisarts hoorde niks raars, paar overslagen maar vond niet dat ik naar cardioloog moest. Bloeddruk was 140 / 94. Was goed zei ze maar onderdruk 94 is toch te hoog.
Maar nu het gehele weekend megaveel last van overslaan en hele zware hartkloppingen. Overslaan gaat soms letterlijk 3 a 4 keer achter mekaar.
En soms gewoon hele tijd achter mekaar 6 keer per minuut. Denk dat ik soms wel 1000 tot 1500 overslagen per dag heb. Ook tijden lang hartslag van 105 110 per minuut. Hartkloppingen zijn soms zo hard dat ik ze letterlijk overal in mijn lichaam voel. Verder bijna de gehele dag door naar gejaagd rot gevoel in mijn keel hoog op de borst. Ik rook niet, drink niet, beweeg voldoende maar dus wel psychisch een wrak. Slik al 10 jaar venlafaxine voorde hyperventilatie en wil zo graag van deze troep af. Al vaker geprobeerd maar werd daar panisch van en was zo slecht dat ik zelfmoorc wou plegen. Ook kwamen de zware hyperventilatie aanvallen terug dus slik het nog steeds. Maar ondanks de vele controles kan ik mij gewoon nog steeds niet voorstellen dat deze zware hart klachten door stress en angst komt. Dus ja ben alweer bang3 reactiesReagerenMikie16 oktober 2022 om 23:04Was nog vergeten te vertellen dat ik ook vaak gevoel heb alsof ik diep moet inademen. Of veel gapen.
ReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2022 om 23:15Het zijn toch klachten die passen bij angsten/stress en hyperventilatie. Ben je onder behandeling (geweest) van een psycholoog?
ReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2022 om 23:19“dat ik ook vaak gevoel heb alsof ik diep moet inademen. Of veel gapen.” Dat zijn toch typische hyperventilatie klachten
Reageren