Zoeken Vraag het forum

Hartinfarct

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lydia

Hallo
    Ik ben 18. En heeft vaak last van pijn op mijn linker borstkast of Borstreeks. Ik ben kortademig en heb last van asma. Of ik begin te hyperventileren wanneer ik pijn heb op mijn Borstreeks alleen maar bij de linkerkant. Ik heb ook nog een hoge cholesterol op jonge leeftijd. Nu heb ik veel last van rugpijn,schouderpijn,nekpijn,buikpijn en kaakpijn maar dan aan de rechterkant het meest. En wanneer ik pijn heb kan ik lastig ademen en praten want mijn nek begin zich op te spannen en dan doe het zeer aan mijn kaak tot aan mijn oor. Mijn gezondheid is heel slecht nu ik loop duizelig al 3 weken en heel veel vermoeidheid. Ik slaap ook laat want ik kan niet zo gemakkelijk in slaap vallen. Ik heb daar al last mee sinds ik klein was. Soms kan ik pas slapen om 7u smorgens. En als ik naar school moet gaan is dat vaak een probleem. Nu heb ik maagontsteking en tietze syndroom. Volgens de dokter. En ze zeggen dat het helemaal geen hartproblemen zijn omdat ik heel weinig kansen heb omdat te hebben. Maar als ik opzocht op Internet zijn die symptomen van hartinfarct wel veel voorkomend bij mij.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met hartinfarct niets te maken. Het ligt toch echt aan ademhaling. Je astma dus en hyperventileren. Dat veroorzaakt je klachten

Reageren
    Lydia

Wat moet ik dan doen tis 3 weken al dat ik mij ongemakkelijk ,duizelig en extreme vermoeidheid.

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.

Reageren
    anoniem

Hallo ik kom ook net van de huisarts vandaan ik ben zelf ook een jonge vrouw en ik heb een hoge bloeddruk me huisarts zegt dat het een moment opnamen is en dat ik me niet druk moet maken (terwijl ik sinds gisteren hoge bloeddruk heb en ondanks betablokker nog hoog is en ik er last van heb oorsuizen hoofdpijn duizelig pijn op de borst en me nekspieren zitten vast pijn achter in me schouderbladen en een onrustig gevoel ik vraag me toch af hoe ze iemand met dit soort klachten zo makkelijk naar huis sturen is er geen mogelijkheid om iemand te onderzoeken door bloedonderzoek inr bevoorbeeld of een echo?

Reageren
    anoniem

Alles word door stress weggeschreven en je moet maar ademhalingsoefeningen doen maar stress kan degelijk wel hartproblemen veroorzaken jong of oud kan er te maken mee hebben we betalen zoveel geld voor die ziekenfonds maar een onderzoek om iets uit te sluiten is teveel gevraagd

Reageren
    anoniem

net een hele discussie gehad met me (huisarts in opleiding) ik kan je geruststellen dat het niets met je hart te maken heeft hoe dan ? Door een seconde naar me hart te luisteren ?

Reageren
    Peter

Als je wilt weten hoe je arts (in opleiding) dat kan weten moet je zelf even een paar jaartjes geneeskunde gaan studeren of het hem/haar gewoon vragen. Ik zou ook concluderen dat het de astma/hyperventilatie is. Als je je rottig voelt ga je opeens overal pijntjes voelen. Je noemt niets dat specifiek op een hartinfarct wijst.
    Zoek op google naar ‘buikademhaling’ en misschien is Yoga wel iets voor je.

Reageren
    Catootje

Ik zou vooral ook denken aan de rol van voeding en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Teveel snelle suikers gebruiken kan ontregelend werken. Biogene aminen als histamine en tyramine kunnen klachten uitlokken. Histamine werkt nogal op de slijmvliezen.
    Te hoog cholesterol heeft heel erg te maken met je voeding en tekorten aan allerlei stofjes. Zo is het belangrijk om voldoende (oplosbare) vezels te eten. En allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren zijn dan belangrijk. Onder andere omega 3 is belangrijk bij cholesterolproblemen. Cholesterolremmers zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder Q10 en de vetoplosbare vitaminen; door die tekorten kan je nog meer klachten krijgen.
    Misschien goed om ook eens advies te vragen op natuurgeneeskundig gebied om te kijken naar dingen als voeding en tekorten aan bepaalde stofjes.
    Eventueel pilgebruik kan ook klachten geven.

Reageren
Reageer op: Hartinfarct
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.