Zoeken Vraag het forum

Diverse rare klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Muurbloempje

De laatste 2 weken heb ik een scala aan rare klachten en wellicht dat iemand zich hier in herkend en mij kan helpen.

Het begon allemaal na een klein stukje rennen 2 weken geleden. Mijn hartslag bleef ontzettend hoog en mijn hart begon gekke sprongetjes te maken, alsof het oversloeg. Uiteindelijk is er een ambulance geweest en werd het afgedaan als hyperventilatie. Daags later had ik dezelfde klachten weer en ben toen naar mijn eigen dokter geweest. Deze stelde ook hyperventilatie en spanningsklachten vast en voor de zekerheid heb ik uiteindelijk ook een recorder gekregen om de overslagen mee te vangen. Dit is reeds gelukt en hier hoop ik binnenkort de uitslag van te krijgen. In de tussentijd blijf ik ontzettend veel moeite hebben met mijn ademhaling en schrik ik elke nacht tussen 2 en 3 wakker met flinke hartkloppingen.

Mijn hartslag in rust is vrijwel constant hoger dan 95 met uitschieters boven de 110. Voorheen was dit altijd 75-80. Zodra ik ook maar iets ga doen schiet mijn hartslag direct omhoog en raak ik buiten adem. Door deze klachten ben ik uiteindelijk naar de huisartsenpost geweest en de SEH vorige week, waar er door middel van foto, hartfilmpje, bloedafname en extra controle op zuurstof in de slagader onderzoek is gedaan naar een eventuele longembolie. Hier was niks te vinden, behalve dat de zuurstof in mijn bloed te hoog is en mijn bloeddruk 136/86. Als ik sta krijg ik ook moeite met een goed doorademen en dit voelt beklemmend in mijn bovenlijf.  De hartoverslagen zijn inmiddels wel wat minder gelukkig, maar ik blijf me lamlendig voelen. Vanochtend stond ik op en binnen een minuut zat ik op een hartslag van bijna 150 slagen. Dit zakte gelukkig weer snel, maar brengt bij mij wel een paniekreactie teweeg.
    Naast deze klachten heb ik ook een ontzettend onaangenaam gevoel in mijn linker bovenbuik gekregen, vlak naast mijn navel en uitstralend naar mijn ribben. Ook kan ik mijn slagader zien kloppen en voel ik dit ook heel goed als ik bijvoorbeeld zit of in bed lig (als ik snachts wakker word).  Daarnaast ervaar ik ook constant een soort trillerig gevoel van binnen, met name rond mijn borst kast. Gisteren nogmaals bij de dokter geweest en hij kon wederom niks horen aan mijn hart en longen. Bloeddruk was inmiddels wel 140/84, maar niks ernstigs verder.

Moet ik wel bij zeggen dat ik op het moment ook vrij weinig eet omdat ik geen eetlust heb. Inmiddels in 2 weken tijd 3,5 kilo afgevallen. Beweeg bijna niet meer omdat ik bang ben dat mijn hartslag dan de lucht weer inschiet.

Deze klachten ken ik eigenlijk helemaal niet uit het verleden en wellicht is er een punt dat ik sinds 2 weken dan last heb van hyperventilatie, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het daar vandaan moet komen. Dit omdat deze klachten zo uit het niets zijn ontstaan en ik zo veel mogelijk ademhaal, rustig, door mijn buik.

Ik word er helemaal hopeloos van en sta zo vaak in de nacht op het punt om de HAP weer te bellen, echter weet ik toch dat ze niks voor mij kunnen betekenen na het bezoekje aan de SEH. Daarnaast ook nog in afwachting op de uitslagen van de recorder..

Herkent iemand deze klachten? Hoe heb je ze opgelost? Ik word er totaal moedeloos van.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Doe eens de test op:  https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Diverse rare klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.