- Anoniem7 augustus 2016 om 19:37
Beste lezer,
Ik heb een week of 2 erg lang achter elkaar op oude hardloop schoenen gelopen en desondanks lichte pijn doorgezet.
Inmiddels zoon 4 weken al last van lichte langzaam erger wordende pijn en tintelingen wanneer ik korte afstanden (5-15min) naar de winkel etc loop.
Al 4 weken bezig met rusten, af en toe een hele dag met mijn voet omhoog.
Dit lijkt goed te helpen, maar je zal toch af en toe 20-30mins op en neer naar de supermarkt moeten en douchen etc, zondag loop ik nog wat extra paar keer 10 minuten voor een activiteit.
En elke keer als ik gelopen heb, voel ik weer lichte pijn en tintelingen.De lichte pijn zit vooral rechtsboven net voor mijn tenen.
Ik zie ook dat mijn aderen, na inspanning verder naar buiten staan dan normaal.Moet ik hiermee naar de doktor? Ik gok dat het met genoeg rust over zal gaan, maar hoe kom ik aan genoeg rust, als ik boodschappen, douche etc moet blijven doen?
Zijn er eventueel dingen die kunnen helpen buiten de voet omhoog leggen.
Zijn mijn oude hardloop schoenen schadelijk om op te blijven lopen voor korte afstanden tijdens het herstel?alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2016 om 21:51In ieder geval even niet hardlopen en zorgen voor goed schoeisel.
Reageren
Als de klachten blijven aanhouden ga dan even naar de huisarts of een fysiotherapeutAnoniem8 augustus 2016 om 15:35ja dat sowieso, maar hoe kan ik het beste rusten bijvoorbeeld, ik hoor dingen over koelen en over verwarmen enzo?
ReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2016 om 15:45Rusten wil zeggen dat je niet moet sporten en de voet niet onnodig te veel/te zwaar moet belasten. Koelen na activiteit zou kunnen.
Reageren