- Bart28 november 2017 om 13:48
Hallo,
Hier enkel probleempjes waarmee ik op de sukkel ben:
Sinds enkele weken heb ik in mijn linkervoet het gevoel van op watten te lopen.
Vorige week heb ik gemerkt dat ik wat kloven tussen mijn tenen heb, ik gebruik sinds vorige vrijdag daarvoor daktar-spray. Ook soms een warm, tintellend, dik gevoel.Soms lichte kriebels, kramp in de linkerkuit.
Een pijnlijke rechterkuit, op 1 punt echt pijnlijke plek.
Hier heb ik geen pijn in als ik ga sporten (voetbal), als de spier goed warm is is het veel beter. De “kramp” is meestal in rust, bij bvb trap oplopen heb ik geen extra pijn.
Hierbij moet ik wel hetvolgende vertellen: Vanaf juli ben ik, na een zware stressperiode met hyperventilatie, angstaanvallen en alles daarbij, beginnen lopen. Eerst een paar maal 4 à 5 km per week. Na dat dit goed ging ben ik verder gegaan en liep dan 10km op 1 uur per week. Ik ben altijd héél sportief geweest maar was wel super blij na een zware periode dit te kunnen. Sinds oktober loop ik niet meer wegens te druk en slecht weer. Daarna zijn deze problemen met voet en kuiten begonnen.
Dus dit kan misschien overbelasting zijn?!Soms pijnlijk gevoel in linkeroksel.
Niet ziek, wel regelmatig hartkloppingen.
Geen zware hyperventilatie meer maar toch soms puffen en zuchten.Ik weet niet of het één met het ander te maken heeft maar als er hier iemand mij kan helpen zou ik dankbaar zijn.
Bedankt
Groeten6 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 13:55Ik denk dat er 2 dingen spelen: overbelasting door het lopen en toch ook hyperventilatie.
Reageren
Alle twee dingen waar je naar een fysiotherapeut voor kunt gaan. De fysio kan naar de spieren kijken en ademhalingsoefeningen doen voor hyperventilatie.Catootje3 december 2017 om 01:04Een goede gezondheid begint bij de basis, onder andere evenwichtige voeding. Een teveel aan snelle suikers geeft schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven in je hormonen en neurotransmitters en onder andere angstklachten kan uitlokken. Beter dus zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment.
bij dit soort klachten kunnen, naast overbelasting ook tekorten aan voedingsstoffen spelen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D en omega 3. Bij krampen kunnen dit soort tekorten een rol spelen maar ook stoffen als taurine.
Als je niet veel tijd hebt om te sporten dan proberen toch tijd te maken en wat vaker dingen lopend of met de fiets doen. Bij openbaar vervoer een paar haltes lopen, wat vaker met de trap in plaats van de roltrap, enz. Hardlopen kan, omdat het de ademhaling versnelt soms teveel zijn, als je adem toch al te snel is. Meer ontspannend werken dan zwemmen en yoga/tai chi.
ReagerenCatootje3 december 2017 om 01:07Een voetschimmel kan betekenen dat je candida hebt in je hele lichaam. Dan is je weerstand dus toch al minder. Daktarin werkt lokaal maar beter zorgen voor je hele weerstand. Schimmeltjes zijn bijvoorbeeld dol op suiker. En bij verzuring van je lichaam krijgen ze ook meer kans.
ReagerenBart4 december 2017 om 11:52Hey,
lijkt me toch in die richting te gaan.
Volgende heb ik ook wel:- sinds dit weekend stekende hoofdpijn, zaterdag zelfs dagje plat gelegen
- opgeblazen gevoel, winderigheid, opgezette buik, buikkrampen
- blaasjes in mond op binnenkant van mijn wang aan 1 kant
beslagen wit/gele tong
constant druppende natte neus
jeukende of brandende ogen
wazig zicht (licht)
acne, tintellingen rond mond
keelpijn, met gele slijmen ophoesten
het gevoel van een blaasontseking
zweetvoeten
regelmatig pijn in polsen (als ik op de grond zit en moet mij rechtduwen doet het echt pijn)
warm zweterig voorhoofd
veel plassen
Ik neem niet echt veel snelle suikers, drink wel veel (ongeveer 3 à 4 L per dag waarvan 1L cola-zero en de rest water)
Wat kan ik hier best aan doen?
Bedankt
ReagerenBart5 december 2017 om 10:04Iemand?
ReagerenJohn (moderator)
5 december 2017 om 10:50Naar de huisarts gaan met de klachten of naar een fysiotherapeut.
Reageren