Zoeken Vraag het forum

Dof/tintelend gevoel in rechtervoet.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • bdb12

Hoi!

Sinds een week of 2 ervaar ik een dof en tintelend gevoel in mijn rechtervoet. Dit heeft als gevolg dat ik met mijn rechtervoet op een andere manier loop dan met mijn ‘normale’ linkervoet. Normaliter zet je, tijdens het lopen, meestal als eerste je hiel op de grond en vervolgens zet je de rest van je voet op de grond. Dit is dus niet meer het geval bij mijn rechtervoet, want ik merk dat ik mijn rechtervoet nu in één keer plat op de grond zet, in plaats van achter naar voren.

Dit komt omdat ik een verschil in gevoel ervaar tussen beide voeten. Als ik bijvoorbeeld probeer om mijn tenen bij beide voeten zo ver mogelijk omhoog in de lucht te wijzen, gaat dit makkelijker bij mijn linkervoet dan bij mijn rechtervoet. Ik merk dat ik rechts minder gevoel in de spieren rond de enkels heb. Dit heb ik links wel gewoon.

Al met al een vervelende situatie. Het lopen is nu ook gewoon anders en vreemder dan voorheen. Ik heb mezelf voorgenomen om het nog even aan te kijken, en mocht het zich niet vanzelf oplossen om dan naar de huisarts te gaan. Verder ervaar ik geen pijn, alleen een ietwat onbehaaglijk/ongemakkelijk gevoel in de voet.

Mijn gevoel zegt me dat het wellicht een spier of zenuw is die tegen sputtert of geblokkeerd is. Omdat mijn rookgedrag er wellicht mee te maken zou kunnen hebben (vaatvernauwing etc), ben ik hier inmiddels al een week mee gestopt. Daarnaast heb ik geen ziektes en een gezond gewicht. Ik ben een jongeman van 25 jaar. Ook heb ik recentelijk geen blessure of klap op de rechtervoet gehad.

Herkent iemand dit of heeft iemand advies? Ik heb zojuist een crème gekocht voor meer soepele spieren en een enkelbandage voor ondersteuning van de enkel. Wellicht helpt het..

Ik zie graag reacties tegemoet lieve mensen!

Groetjes,

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch goed is, als je met die klachten naar de huisarts gaat.

Reageren
Reageer op: Dof/tintelend gevoel in rechtervoet.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.