Zoeken Vraag het forum

Pijn door steunzolen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pietje Puk

Toen we in lockdown gingen i.v.m.  corona kreeg ik meer last van mijn voeten omdat ik normaal steunzolen draag maar in huis draag ik geen schoenen maar loop ik op sokken, blote voeten of sloffen waar de steunzool niet in kan. Omdat de sportscholen onveilig voelde en gesloten werden ben ik thuis gaan sporten en voornamelijk op blote voeten want ik heb al een keer een fitness mat verpest door er met schoenen op te sporten, bij veel springen doe ik echter wel sportschoenen aan voor de extra steun. De klachten aan mijn voeten verdwenen en nergens last meer van. Omdat het weer mooier weer aan het worden is ben ik dagelijks buiten gaan wandelen en ik merk nu iedere keer dat ik mijn steunzolen heel erg voel zitten en soms heb ik daardoor ook weer last van mijn enkels en bal van voet.

Ik heb 5 jaar geleden steunzolen gekregen omdat ik een doorgezakte voorvoet heb en de huisarts had het ook over een lichtelijke holvoet maar daar zei de podotherapeut niks over. Ik zit er aan te denken om een tijdje geen steunzolen meer te gebruiken en te kijken wat dat doet maar is dat wel verstandig? Moet je bij een doorgezakte voorvoet voortaan altijd steunzolen dragen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Bij een doorgezakte voorvoet is het dragen van steunzolen in principe voor altijd

Reageren
Reageer op: Pijn door steunzolen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.