- Anoniem7 augustus 2016 om 19:33
Hallo.
Ik ben een man van 31 en had vanaf mijn 17 steunzolen.
Destijds had ik lopend/staand werk.
Daarbij kreeg ik enorm veel last aan mijn kuiten van de een op de andere dag.
Op naar de huisarts deze zei destijds een platvoet enz.
Dus op naar een podo therapeut.
Vanaf het moment dat ik steunzolen ben gaan dragen ging het uiteraard iets beter.
Maar ik realiseer me nu dat ik door de druk van de verhoging die onder de voorvoet zit op beide grote tenen botvorming bovenop heb gekregen.
ik kon ook altijd mijn grote tenen knakken ze bleven als het ware hangen en moest ze er dan doorheen trekken wat resulteerde in een harde knak.Laatste 6 jaar zittend werk gehad dus weinig beweging ook minder klachten.
Wel altijd vermoeide kuiten en voetzolen.Maargoed nu komt het begin dit jaar een andere baan waarbij ik weer meer moest lopen.
De knak teen met name de rechter ging zo hard knakken bijna bij elke stap ik kreeg er steeds meer last aan het lijkt wel op een pees je die ergens langs schiet als het gewricht knakt.
Waardoor de teen ook echt zeer gaat doen.Was dit zo zat kwam bij een fysio die zei dat ik een beperking in mijn enkelgewricht had en de steunzool de klachten alleen maar zouden verergeren.
Oké dus ik liet hem zijn gang gaan met het losmaken en het manipuleren van het enkelgewricht.
Na 6 maanden bezig te zijn geweest vanaf dag 1 geen knak teen maar wel allerlei andere klachten zoals doorzakken enkelpijn zere branderige voeten.
Dus dat schiet ook niet op dus heb weer besloten de steunzolen te gaan dragen.
Ging best aardig vandaag alleen je raad het al knak teen gelijk weer terug.
Dus dat komt uit die steunzool.
Wat zou ik daar aan kunnen doen.
Hoor graag van jullie.
Groetjes leo1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2016 om 21:46Ik denk dat het goed zou zijn om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor een orthopeed.
Reageren