Vitamine D + calcium

  • #1

    Ik heb een klein vraagje. Omwille van een vitame D tekort kreeg ik van mijn huisarts vitamine D capsules en druppels voorgeschreven. Echter schreef ze mij ook calciumcitraat voor (vermoedelijk om de vitamine D beter op te nemen). Echter had ik geen vitamine tekort en was mijn calcium altijd al voldoende zelfs op het maximum (2.5 mmol). Ik heb deze samen 20tal dagen gebruikt en nu heb ik spierpijn, trillingen, spierzwakte en krampen. Kan dit te wijten zijn aan een bijwerking hiervan?

    Reageer
    #2

    Echter had ik geen calcium tekort bedoel ik. Mijn excuses

    Reageer
    #3

    Hoi,

    Problemenen veroorzaakt door door de huisarts  voorgeschreven medicatie zou ik met de huisarts/huisartsenpost bespreken.  Dan kan dat gelijk in je dossier worden opgenomen en de medicatie zo nodig worden aangepast in overleg met de arts

    Reageer
    #4

    @ Suzan Heb dat besproken maar mijn arts beweert dat bij haar voorgechreven medicatie geen enkel bijwerking mogelijk is. Ik vind het wel toeval dat ik voor de medicatie nooit zulke klachten had en nu ineens wel.

    Reageer
Reageer op: Vitamine D + calcium
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief