Obesitas

Goedenavond, meisje van 17 hier.

Ik zit een beetje te piekeren met mijn gewicht, ik weeg dan ook wel zeker over de 100/110 kilo. Ik heb al veel geprobeerd, bij het ziekenhuis (in groepen sporten), zelf sporten, ben bij de diëtiste geweest wat voor mij niets hielp.

Ik wil super graag afvallen maar ik zou niet weten hoe, is er misschien iets in mijn lichaam dat niet goed functioneert waardoor dat zou komen? Ik beweeg namelijk meer dan mijn zus/zusje en eet ook minder.

Iemand misschien ideeën?

Alvast super bedankt!

Reageren

Sorry, ik ben niet zwanger. Dat zag ik er later pas staan.... Had ik trouwens niet geweten.

Reageren

Waarom werkte de diëtiste voor jou niet?
    Had je moeite om je een het dieet te houden?
    Snoep/snack je veel? Gebruik je veel frisdranken?
    Wat eet en drink je zoal op een dag?

Reageren

Nee, ik snoep niet, drink bijna geen frisdranken.

Ik eet eerst 's ochtends brinta en drink ik een kop water, dan ga ik naar school en neem ik 2 broodjes mee, en 2 pakjes drinken. Dan kom ik thuis rond half 4, pak ik een koekje of een stuk fruit (als ik honger heb dus niet altijd) , daarna eet ik gewoon met de pot mee, meestal aardappelen groentes en stuk vegetarisch vlees. 'S avonds pak ik meestal nog een koekje omdat ik honger heb..

Dat was het...

Voor de rest drink ik alleen water.. meestal drink ik 's avonds 2 koppen cola.

Reageren

Is er ook bloedonderzoek gedaan naar je schildklierwaarden, leverwaarden en je vitamines?

Reageren

Ja, mijn schildklier werkte volgens mij of te snel of te traag.. Mijn lever is niet op getest en vitamines ook niet.

Reageren

Als je schikdkkier niet goed werkt kan dat wel de oorzaak zijn.
    Heb je geen medicijnen hiervoor gekregen?
    Ga naar de huisarts en bespreek het met hem/haar

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Obesitas

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe