Aankomen zonder succes

  • #1

    Beste lezer,

    Ik ben al meer dan 5 jaar bezig met proberen aan te komen, dit wil alleen niet lukken. Mijn gewicht maakt me erg onzeker, en zou er graag wel 10 kilo bij willen hebben maar niets werkt.

    Ik heb al speciale voeding gehad met extra veel calorieën, maar dit hielp weinig tot niets (en was ook aardig duur).

    Wie heeft hier zelf ervaring mee of wie heeft dit al kunnen overwinnen en wil mij tips geven hierover?

    Alvast bedank

    Reactie
    #2

    mijn persoonlijke ervaringen met mensen die willen aankomen en waarbij het niet lukt is dat ze, net als mensen die willen afvallen, niet goed inschatten wat ze eten op een dag.
    Hou eens een paar dagen een dagboekje bij: echt alles opschrijven wat je eet en drinkt en kom dan nog eens terug hier.
    Succes, Brenda

    Reactie
    #3

    Als je hier al vijf jaar mee bezig bent, dan doe je dit al vijf jaar niet op de juiste manier. Wat verhindert je een diëtiste in de hand te nemen, en een goed voedingsplan op te stellen. En je hieraan te houden.

    Reactie
    #4

    Voor te magere mensen is het vaak moeilijker om een paar kilo aan te komen dan het voor te dikke mensen is om een paar kilo af te vallen. Op gewicht komen is een kwestie van geduld hebben. Eén kilo erbij in drie tot vier weken is al een goed resultaat.

    Ook voor magere mensen is een voeding met veel vet ongezond. Een zgn. slagroomkuur is dus af te raden. Bij ondergewicht is het van belang heel regelmatig te eten, ook tussen de maaltijden door. Drie hoofdmaaltijden, een paar eetmomenten tussendoor en bijvoorbeeld nog een extraatje voor het slapen gaan, is prima.

    Suggesties voor tussendoortjes:

    Bij mensen met ondergewicht kan snoepen tussen de maaltijden door geen kwaad. Wat suggesties voor tussendoortjes die naast calorieën ook vitamines en mineralen leveren: een beschuit, cracker, toost of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk. Een tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel. Een mueslibol met kaas. Een plak ontbijtkoek, tussendoorbiscuit. Een glas melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake. Een schaaltje vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje. Een kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood

    Tips om de eetlust te bevorderen:
    Maak het eten en de tussendoortjes niet te zwaar en te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is elke paar uur iets te eten.
    Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon of eventueel een glaasje alcohol een half uur voor de warme maaltijd, kunnen de trek op gang brengen.
    Zorg voor variatie in smaak (zoet-hartig), in temperatuur (warm-koud), kleur en keuze van ingrediënten en bereidingsmethoden. Zorg voor voldoende rust, ontspanning en lichaamsbeweging.
    Zorg voor een goede basisvoorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor.

    Voor meer informatie over de adviezen van het Voedingscentrum:

    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Gewicht/meer+informatie.htm

    Reactie
    #5

    Ik heb precies hetzelfde, ben inmiddels al 3 jaar bezig om aan te komen maar niets werkt.

    Veel mensen zeggen dat wij niet goed inschatten hoeveel we eten op een dag. Bij mij is dit niet van toepassing. Weet dat ik meer dan genoeg eet, heb al bij een dietist gelopen en onderzoeken in het ziekenhuis gehad. Allemaal zonder resultaat.

    Iemand verder nog ideeen? Behalve van die voedingsdrankjes ed. Ook neem ik al genoeg tussendoortjes.

    Reactie
    #6

    Ga meer sporten en vooral fittnessen. Doordat je fysiek moe wordt en spiermassa opbouwt, krijg je ook meer honger en eet je vanzelf meer.

    Reactie
    #7

    Hallo,

    Jullie zullen dit wel een lang zeikverhaal vinden maar moet het ff kwijt ..

    Ik ben al heel mijn leven lang erg mager geweest (behalve als baby), ik ben 21 jaar, 1.71 M lang en weeg normaal gesproken rond de 51/52 kilo.
    Nu ben ik eind April dit jaar geopereerd aan mijn borstkas (pectus excavatum) en heb weken lang pijnstillers moeten slikken, daardoor kreeg ik een tijd last van mijn maag (misselijk, heel snel vol zitten) en at wat minder. Nu neem ik sinds kort geen pijnstillers meer en is m'n maag ook weer beter geworden, kan weer beter eten.

    Waar ik bang voor was is gebeurt, door de operatie ben ik een paar kilo afgevallen en weeg nu nog maar zo'n 47/48 kilo wat ik zéker niet kon gebruiken .. erg frustrerend ik doe m'n best maar ik kom zo moeizaam aan. Op m'n werk zeggen mijn collega's al tegen mij 'wat ben jij afgevallen'. Zoiets hoor ik zeker niet graag, maar helaas hebben ze gelijk, ik was al mager en nu zéker.

    De reden dat ik altijd zo mager ben geweest heeft denk ik ook te maken met mijn maag/darmen waar ik vaak last van heb als ik teveel gegeten heb, dan kan ik het wel op maar al snel daarna krijg ik of darm krampen (soms hevig, zoals vandaag) of een heel erg opgeblazen gevoel in mijn maag, of allebei. Dus automatisch eet ik dan wat minder terwijl ik nog wel wat op kan, en dan heb ik zelden maag/darmklachten.

    Als ik wil aankomen moét ik wel meer gaan eten, maar mijn lichaam werkt tegen ... wat nou??

    Het is zeker niet het geval dat ik niet wíl eten en bang voor vet ben, ik eet gewoon regelmatig, zou zo graag zo'n 10 kilo er bij hebben.

    Ik doe m'n best maar eet gewoon te weinig, daar ben ik al achter. Hieronder ff een schema van wat ik op een vakantiedag of werkdag eet gemiddeld:

    Vakantiedag
    - Rond 9 uur/half 10 sta ik op en eet ik 1 witte boterham.
    - s'Middags rond half 1 eet ik 2 of 3 witte boterhammen met wat kaas.
    - s'Avonds meestal warm eten, dat kan patat zijn, chinees, eieren, gebakken vis, enz. Soms een broodje gezond.
    - Na het avond eten rond half 10/10 uur eet ik een appel en wat chips.

    Werkdag
    - Rond 7 uur 1 witte boterham.
    - Om 10 uur 2 bruine boterhammen met vleeswaar.
    - Half 1: 3 bruine boterhammen met bijv. krabsalade en vleeswaar.
    - 3 uur 1 bruine boterham met kaas.
    - Half 6 warm eten, zo'n 2 keer in de week aardappelen met groente en vlees, andere dagen een magnetronmaaltijd, soep of eieren.
    - Na avond eten een appel en chips.

    Oke, ik eet dus áltijd chocoladevlokken op wit brood, ik eet niet altijd gezond (soms wel 2x in de week patat of andere vette dingen), ik eet te weinig tussendoortjes, er zit denk ik te weinig variatie in mijn eten (altijd hetzelfde op wit brood, bijna altijd alleen maar een appel en chips s'avonds). Ik eet vaak een bord of een half bord minder tijdens het avond eten dan mijn ouders, bijv. als het aardappelen zijn neem ik 1 bord + nog een heel klein beetje en dan zit ik al vol.

    Ik heb geprobeerd op mijn eet schema zo goed mogelijk in te vullen, dus hoop dat jullie er wijs uit kunnen.

    Nu is mijn vraag: Wat is jullie mening over het eetgedrag van me en hebben jullie nog tips hoe ik kan aankomen?

    M'n lichaam lijdt er ook onder lijkt het, ik heb een wat drogere huid en heb sinds kort last van abnormaal haarverlies.

    Reactie
    #8

    Lees meer over 'Ondergewicht' op:

    http://www.dokter.nl/forum/Gewicht-lengte/73650-ondergewicht.html

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Hoi,

    ik ben nog maar net 19 en ben erg licht en lang, misschien net tegen de 60 kilo en 1,90 lang.

    Ik ben erg dun en zit er heel erg mee, ik wil niet eens gaan zwemmen etc. Ik eet in de ochtend gewoon brood en in de middag en loop van de dag en avond tussendoortjes en elke avond gewoon vlees/groent/aardappels of rijst macaroni oid.

    Ik eet het wel maar heb niet echt grote eetlust.

    Wat kan ik doen om zwaarder te worden? Ik heb ook een erg slechte conditie en zat te denken om elke avond een uur te hardlopen, maar dan val ik nog meer af????

    Hoe zal ik moeten gaan eten om flink aan te komen? En zal hardlopen elke dag hierbij goedzijn?

    Gr.

    Reactie
    #10

    http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=aankomen&sa=Zoeken#1581

    Reactie
    #11

    Zeer laag gewicht
    http://www.dokter.nl/forum/Gewicht-lengte/70965-zeer-laag-gewicht.html

    Te licht?
    http://www.dokter.nl/forum/Gewicht-lengte/72423-te-licht.html

    Te Licht
    http://www.dokter.nl/forum/Gewicht-lengte/71219-Te-Licht.html

    Aankomen
    http://www.dokter.nl/forum/Gewicht-lengte/70889-aankomen.html

    Sporten en toch in gewicht aankomen?
    http://www.dokter.nl/forum/Gewicht-lengte/70753-Sporten-en-toch-in-gewicht-aankomen.html

    Reactie
    #12

    enige wat ik kan zeggen is..

    je zult toch echt moeten gaan fitnessen om honger te kweken en veel kcal te eten.
    ik had er ook last van.
    ik ben van 57 kg na 65 kg gegaan in een half jaar .
    dit deed ik door middel van veel eten .
    dat kreeg ik echt enorm van het trainen.

    en het is moeilijk maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn.

    veel succes

    gr jamie

    Reactie
Reageer op: Aankomen zonder succes
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief