- Anoniem13 februari 2014 om 12:40
Hoi!
Ik ben een meisje van 15 jaar en weeg 50 en ben 1,54.
Ik vind mn gewicht opzich prima maar wil een platte buik.
K eet nu rond de 900-1200 calorieen per dag
gebruik groene koffie bonen capsules
sport elke dag anderhalf uur (voetbal, kungfu, dansen, )
ik doe bijna elke dag sit ups en andere dingen voor buikspieren
EN HET LUKT NOGSTEEDS NIET
Ik wil een zomer lichaam en die komt maar niet.. HELP2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 februari 2014 om 13:51Je gewicht is inderdaad prima.
Reageren
Je eet te weinig voor je leeftijd en activiteiten. 900-1200 Kcal is niet voldoende. Een plattere buik ga ja daar dus ook niet van krijgen. Ook niet van de capsules.
Je bent pas 15 en je lichaam is volop in ontwikkeling.
Je buikje zal vanzelf weggaan als je groeit en je verder ontwikkeld. Dat geldt dus ook voor je buikspieren. De buikspieroefeningen kun je blijven doen. Die zullen uiteindelijk wel effect hebben. Maar je zult nog wel even geduld moeten hebben.
Overigens ook van te weinig eten kun je een buikje krijgen.Anoniem7 maart 2014 om 15:54Hoi!
Ik ben een meisje van 18 en het is mij gelukt om een platte buik en zelfs een beetje een six-pack te hebben. Misschien heb je er wat aan als ik vertel hoe ik dit heb gedaan.
Ten eerste: Als het echt zo is dat je anderhalf uur sport per dag, moet je meer calorieën binnenkrijgen. Ik weet dat het verleidelijk klinkt om minder te eten, want dat is de enige effectieve manier lijkt het soms. Maar het is erg ongezond om zo actief te zijn in combinatie met onvoldoende eten. Als je lichaam niet gezond is en niet goed in balans is zal het veel minder resultaten geven. Met zo veel beweging als jij aangeeft zou je minstens tussen de 1200-1500 calorieën binnen moeten krijgen. Je moet niet vergeten dat je er ook weer calorieën afsport. En daarbij: calorieën zijn niet slecht, te veel calorieën zijn slecht.Ikzelf sport ook heel veel, in één week: 1 uur dansen, 5 uur turnen, elke dag 1 uur fietsen en daarnaast zo’n 3 uur sportschool. Veel bewegen is super goed dus ga zo door! overdrijf het alleen niet. anderhalf uur per dag is prima! maar meer zou ik niet doen. Naast deze activiteiten doe ik savonds een aantal buik,been,rug en bilspieroefeningen. Dit alles samen ongeveer een uurtje. Wanneer je dit volhoud geeft dat op lange termijn effect en het is makkelijk vol te houden. beter dan wanneer je elke dag 3 uur gaat zitten work-out’en want dat houd je nog geen 2 dagen vol. Daarnaast heb ik veel aan superfoods gedaan (goji-besjes, aloe-vera drink, tarwegrassap etc) dit soort superfoods kun je vinden bij van die speciale gezonde winkels (die bij mij heet de fruit company, ik weet niet of er daar meerdere van zijn in nederland) deze zorgen ervoor dat je je fit en wakker voelt wat er weer voor zorgt dat het bewegen je weer beter afgaat. Deze superfoods zijn GEEN vervanging van je gewone eten, je moet ze erbij eten. Bijv. elke dag een handje goji bessen, een glaasje tarwegrassap en evt nog iets anders.
Wanneer je dit volhoud (je moet dus wel even geduld hebben, geef het even de tijd) zul je na een tijdje resultaat zien.
Heel veel succes!
Reageren