Zoeken Vraag het forum

Heel de dag honger (Student, 18 jaar)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

De laatste paar weken heb ik permanent honger. Het collegejaar is begonnen, dus het sporten ook. Ik train ruim 2 uur per dag met als gevolg dat ik ook altijd aan het eten ben. Naast 12 boterhammen (fijn volkoren) en een avondmaal (vaak pasta of rijst icm kip/rundergehakt en groente) ben ik ook de hele tijd andere dingen aan het eten, waarvoor ik eigenlijk een alternatief zoek.

Momenteel eet ik om een uur of 8 vier boterhammen. Dan eet ik rond 10 uur iets zoals een Time-Out koek (verpakt per 2), tussen de middag 12 boterhammen. Rond een uur of 3 ’s middags weer zoiets als een Time-Out koek en eenmaal thuis nog een koek, een banaan en soms wat chips. Opzich valt het tot dan nog wel mee, maar met name na het avondeten krijg ik weer honger. Avondeten is vaak tussen 18:00 en 19:00, dus vanaf 21:00 krijg ik vreselijk honger. Vanaf dat moment gaat er van alles in zoals koeken, vla, chips, boterhammen en ontbijtkoek. Overdag drink ik eigenlijk alleen maar water en melk, en ’s avonds gaat er uiteraard wel is een biertje naar binnen.

Wat kan ik doen aan dit honger gevoel en wat kan ik eten in plaats van koeken en chips? Misschien niet helemaal onbelangrijk: ik ben 1,85m en ik weeg maar 70kg, dus ik zoek absoluut geen advies om af te vallen of minder te eten, maar vooral om beter en gezonder te eten.

Alvast bedankt!
    Wouter

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Beste Wouter,

Je eetgedrag is eigenlijk helemaal niet zo verkeerd.
    Ja, de chips en koeken misschien. Die zou je eventueel door fruit en Yoghurt kunnen vervangen.

Welke sport doe je?

Reageren
    Anoniem

Inmiddels een hele reeks sporten; badminton, zwemmen, fietsen en conditietrainingen. Ik heb ook de al de vraag gehad of ik erbij wil gaan hardlopen zodat ik mee kan gaan doen aan triatlons.

Reageren
    Anoniem

Het eten wat je eet is ook niet erg voedzaam, ik had hetzelfde probleem, maar sinds ik paleo ben gaan eten heb ik geen last meer van het honger gevoel.

Reageren
    Tandor1

Beste Wouter,

Met de activiteiten die je onderneemt, heeft je lichaam natuurlijk een forse verbranding en daarmee natuurlijk ook brandstof nodig. Het is dus net vreemd dat je voortdurend honger hebt.

Ik zou er niet veel aan veranderen. Je hoeft zeker niet af te vallen. Behalve dan het snoepen/snacken ´s avond. Ik zou hiervoor zo nu en dan wat fruit en/of yoghurt nemen.

Reageren
Reageer op: Heel de dag honger (Student, 18 jaar)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.