- Anoniem20 september 2015 om 18:50
Hallo,
Ik heb de laatste zoveel maanden bijna altijd honger, dit is heel erg iritant.
Ik eet totdat ik vol zit, dan kan er gewoon bijna niks meer bij, dan krijg ik even last van mijn darmen (ik heb prikkelbare darm) en dan een half uurtje/uurtje later krijg ik weer honger.
Ik weet dat ik in de groei zit enzo, maar ik ben altijd al klein en heel mager geweest.
Ik ben over 2 week 16, ik ben een paar cm boven de 1,65 meter (ik ben op 1,72 geschat) en toen ik voor het laatst gewogen ben was ik 41 kilo, toen was ik 1,63 meter, dus het zal wel iets meer zijn nu.
Is er een manier om te zorgen dat ik minder honger heb?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 september 2015 om 19:17Hoe vaak eet je per dag?
Reageren
Je bent ook aan de lichte kant wat gewicht betreft. Gebruik eens een tijdje de [url=https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/]eetmeter[/url] van het voedingscentrum en kijk of je wel voldoende Kcal en voedingsstoffen binnenkrijgt. Het zou ook kunnen dat je stofwisseling te snel gaat. Je zou een verwijzing kunnen vragen naaer de MDL artsAnoniem22 september 2015 om 10:29‘S ochtends eet ik gewoon 2 broodjes, en drink ik een een glas met meestal chocomelk.
Reageren
Rond half 11 eet ik een broodje, en tussen de middag eet ik er 2.
Tussen de middag vaak een paar koekjes, en om half 6-6 uur warm eten.
Dan soms ’s avonds nog wat fruit of 2 broodjes.
Ik ben sowieso altijd licht geweest, bij mijn geboorte was ik al echt licht.
Hier hebben we het ook met de kinderarts over gehad (hier ga ik jaarlijks 1 keer naartoe vanwege mijn astma)
Ik ben ook een tijdje naar een dietiste geweest, wat ook niet echt hielp.John (moderator)
22 september 2015 om 11:33Je moet in ieder geval niet minder honger gaan krijgen. Dan ga je namelijk minder eten en zul je waarschijnlijk gewicht gaan verliezen. Dat is nu juist niet de bedoeling. Ik zou me daar ook niet al te druk over maken. Tijdens de puberteit komt dit wel vaker voor. Het zou erger zijn als je overgewicht zou hebben. Je kunt nu eten wat en wanneer je wilt. Voor veel mensen zou dat een zegen zijn….Als je ouder wordt zal dat ongetwijfeld nog wel veranderen.
Reageren