- Anoniem13 oktober 2014 om 16:47
Hallo,
Ik ben 15, ik heb mijn groeispurt nog niet echt gehad, hij lijkt nu aan te komen. Ik ga dus ook meer eten, maar het probleem is: Als ik me gewoon vol eet, krijg ik nogal wat buikpijn, en 10 minuten later heb ik gewoon weer honger, ik heb de hele dag honger, en er valt niks aan te doen.
Wat kan ik doen? Is dit normaal?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 17:54Wat is je lengte en je gewicht?
ReagerenAnoniem13 oktober 2014 om 19:06Ik weet het niet precies, ik ben ongeveer 1.58-1,60. Mijn gewicht is 33-34 kg, dit is bekent bij de kinderartsen, en is volgens geen een arts iets ernstigs.
ReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 19:14Het is heel goed mogelijk dat je een snelle spijsvertering/stofwisseling hebt. op zich is het niets om je zorgen over te maken dat je altijd honger hebt. Tenzij er sprake zou zijn van een parasitaire infectie. Maar ik neem aan dat dat onderzocht is.
Reageren
Probeer om net niet zoveel te eten zodat je buikpijn krijgt maar eet gewoon vaker op een dag.Anoniem13 oktober 2014 om 19:49Dit is niet echt onderzocht, de dokters weten wel dat ik licht ben enzo, ik kan zoveel eten als ik wil en ik kom niet aan, maar er is nog niks hieraan gebeurt…
ReagerenJohn (moderator)
13 oktober 2014 om 20:46Je hebt in ieder geval ondergewicht. Ongeveer 10 kg. En dat is best wel veel.
Hier zou toch best wel eens een keer beter naar gekeken mogen worden.Blijf in ieder geval wel eten.
Reageren