Zoeken Vraag het forum

Altijd honger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jamie

Hallo,

Sinds een paar maanden begin ik steeds meer honger te krijgen. Op dit moment is het zelfs zo erg  dat ik zelfs honger tijdens het eten krijg.

Ik heb wel vaker gehoord dat iets meer hongergevoel door de pil kan komen, maar kan dit ook zó erg zijn? Ook slik ik deze pil (Cilest) al meer dan een jaar en is het een probleem van de laatste paar maanden.

Heeft iemand dit ook en weet iemand waardoor dit kan komen en wat de oplossing is?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Omdat je ook nog andere klachten hebt die pil gerelateerd kunnen zijn, zou ik je dan toch echt aanraden om naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Annoniem

Ik heb precies hetzelfde!

Ook heb ik het na het eten, ik heb het nu al 1 jaar ik word er gek van. Ik heb een maag en darmonderzoek gedaan en daar kwam niks uit, alleen dat er gal ik mijn maag zat maar ze zeiden dat dat normaal was. Nu hebben ze me de diagnose “prikkelbare darm syndroom” gegeven… Schiet ik nog steeds niks mee op..

Reageren
    Catootje

Pilgebruik zorgt voor een verstoring van je hormoonhuishouding en daarbij zorgt het ook voor tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium.

Je voedingspatroon kan nog uitmaken. In Nederland is het gebruikelijk om een stapel boterhammen te eten met een dun plakje beleg. Beter zou zijn bijv een maaltijdsalade, omelet ofzo en een beetje brood erbij. Eiwitten zijn nodig voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters die onder andere de eetlust reguleren. Ook zorgen voor voldoende gezonde vetten  omdat die een meer verzadigd gevoel geven. Daarnaast kunnen bepaalde supplementen helpen ondersteunen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Daarmee help je ook de aanmaak van neurotransmitters als serotonine.

Reageren
Reageer op: Altijd honger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.