Afvallen na blessure

  • #1

    Hoi,

    Ik heb een aantal maanden geleden mijn voorste kruisband gescheurd. Verder sport ik ook fanatiek in de sportschool en mijn doel is om aan te komen. Dit lukte erg goed tot het moment dat ik mijn kruisband afscheurde, toen ging het al wat langzamer. Echter na de operatie die inmiddels 2,5 weken geleden is val ik alleen nog maar af. Ik eet ongeveer 3100kcal, ben 21 jaar en 1.78cm en sport 5x per week ongeveer 1,5-2 uur. Mijn doel is om aan te komen maar zoals ik al aangaf val ik nu alleen maar af. Kan dit komen door een hogere caloriebehoefte door de blessure in combinatie met de operatie? Wat adviseren jullie, meer eten of wat minder sporten?

    Reageer
    #2

    Overigens doe ik momenteel alleen krachttraining omdat cardio een beetje lastig gaat op krukken

    Reageer
    #3

    Hoi,

    Hoe zwaar (licht) ben je en ben je een man of een vrouw? Om een beeld te krijgen wat je nodig bent om aan te komen.
    En ja, herstellen van een blessure kost je lichaam extra energie!

    Reageer
    #4

    Je kunt btw ook cardio doen met alleen je bovenlichaam, daarmee kun je ook heel goed je hartslag omhoog brengen. Ik doe dat nu al 2 jaar zo, ik kan door een enkelblessure ook geen looptraining doen of andere oefeningen waarbij je je benen nodig bent.

    Reageer
    #5

    Je sport erg veel tijdens een periode waarin je lichaam moet herstellen! Stop daarmee, dit is een erg ongezonde keuze om te doen. Heb je een psychische reden om hier zo extreem mee bezig te zijn? Erge onzekerheid?

    Leven zou zo kort na een operatie niet op aankomen gericht moeten zijn of op 5 x pw 1.5-2 uur sporten. Maar op ruimte voor herstel. Dwz goed slapen, goed eten, rust en bewegen.

    Het lijkt erop dat je lichaam je ook dat signaal geeft.

     

    Reageer
    #6

    Hoi, ik ben een man en weeg nu 70kg en ben 1.78cm groot. Ik sport voornamelijk omdat ik er juist extra energie van krijg en omdat het gezellig is met vrienden.

    Reageer
    #7

    1,78m bedoel ik, 1,78cm is wel erg klein ­čść

    Reageer
    #8

    Om je gewicht zou je niet aan hoeven komen,dat is prima zo.
    En ik snap je hoor,dat als met blessure zit,het fijn is toch even te kunnen sporten en onder de mensen te zijn.
    Maar overdrijf het idd niet,je lichaam is veel energie nodig om te herstellen!
    Ik mag van mijn fysio niet echt voluit krachtoefeningen doen,ik doe ongeveer 70 of 75% van het gewicht wat ik normaal deed.
    En dan meer series achter elkaar.
    Zo kan ik toch mijn bovenlichaam en armen trainen,zonder dat het te veel energie kost. In de zin van energie die het lichaam nodig is voor het herstel van de blessure aan mn enkel. En het geeft mentaal wel het gevoel dat je gesport hebt.

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Maar je schreef toch 1.5-2 uur 5 x in de week? Of las ik dat verkeerd? Want dat is echt veel te veel om te kunnen herstellen.

    Reageer
    #10

    Beweging is belangrijk maar intensief sporten lijkt me toch al niet verstandig en zeker bij een blessure. Bewegen kan ook op allerlei manieren. De natuur in gaan kan ook heel goed zijn.

    Wat je voeding betreft is het belangrijkste om evenwichtig te eten, met een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk moment. Dan voel je je bij de juiste hoeveelheid ook verzadigd en is je lichaam blijer dan met dat calorie├źn tellen. Bij teveel snelle suikers kan de ene persoon juist aankomen en de ander juist afvallen. Beter dus naar je lichaam luisteren.

    Gezelligheid kan leuk zijn maar kan ook buiten de sportschool en ook in je eentje kan je het fijn hebben.

    Reageer
Reageer op: Afvallen na blessure
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief