- Savannah2 augustus 2018 om 09:39
Ik heb nog iets langer dan een maand vakantie, in deze weken zou ik dan ook nog 5 kilo willen afvallen niet meer of minder. Ik heb al een aantal keer gehad dat ik een abbonement nam bij de sportschool en na een aantal weken niet meer zo fanatiek was. Daarom ben ik nu bezig met thuis sporten, verschillende oefeningen doen afentoe gebruik ik daar dan ook gewichten bij. Ook heb ik een hometrainer waar ik elke dag sowieso een half uur op wil zitten. Qua voeding weet ik dat dit het belangrijkste deel is van het afvallen, ik weet ook wel wat wel en niet goed is dus dat zit wel goed. Maar zit ik qua beweging ook goed? Ik doe nu namelijk veel dingen in dr vakantie waardoor ik nu savonds ga sporten. Ook doe ik sinds 3 dagen nu voor het slapen yoga, omdat ik las dat dit ook goed is voor je lichaam rn het afvallen.
1 reactieReagerenPeter7 augustus 2018 om 03:27Je moet het zo zien:
Een kilo lichaamsvet bevat rond de 8000 kcal (ook wel calorieën genoemd, maar dan bedoelen ze kilo-calorieën). Je moet ruim 2 marathons lopen om 1 kg lichaamsvet te verbranden. Je moet dus ruim 10 marathons lopen om 5 kg lichaamsvet te verbranden. Dat is meer dan 420 kilometer, zonder iets te eten.
Voeding is toch echt het belangrijkste. Alle suikers stoppen en liefst intermittent fasting. Dat is vasten met tussenpozen. Bijvoorbeeld 2 maaltijden binnen 6 uur per dag, of de ene dag wel eten en de andere dag helemaal niet eten. Â Verder alleen water, thee, koffie of boullion drinken, zonder suiker.
Reageren