Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #7186

    I know......maar al dan niet bewust projecteer ik toch dingen naar mn eigen enkel. En dat is in dit geval dat bij haar na  ruim een jaar de kracht en aansturing niet goed terug komt in bepaalde spieren en de neuroloog heeft gezegd  dat "de tijd zal uitwijzen of en in wat voor mate dat nog gebeuren gaat".Dan vergelijk ik toch dingen en trek daar mijn eigen conclusies uit,omdat ik inmiddels twee jaar verder ben en nog steeds bepaalde bewegingen nauwelijks kan maken.  En dat is waarschijnlijk niet zo handig,maar het gaat vanzelf. Kan die gedachten helaas niet weg krijgen.Maar ik ben al lang blij dat ik niet meer zoals in het begin, steeds op zoek ben naar verhalen van andere mensen met enkelblessures in hoop toch ergens een happy end te vinden. Nu heb ik tenminste maar 1 ander geval om mee te vergelijken en over te stressen.......

    #7187

    De gasplank bevestigd dan ook nog eens mijn gevoel......die leek nog steeds 100kg te wegen om in beweging te krijgen......

    #7188

    Ik had vanmorgens trouwens ook weer wat raars met het forum: toen ik de pagina wilde openen, kreeg ik aldoor de melding dat ik de pagina niet openen kon omdat mijn beveiliging niet genoeg was,  omdat vanaf de pagina die ik wilde bekijken,geprobeerd werd om persoonlijke gegevens te stelen. Nu heb ik die hier niet op het forum ,maar ik durfde het toch niet om het op de laptop te proberen of het daar wel lukte. Ben niet zo'n techneut🙈 Toen Luuk thuiskwam,heeft die mn telefoon zo gezet dat je het startscherm met pincode moet openen,dat had ik nooit omdat ik dat irritant vind. Daarna kon ik wel weer het forum openen. Geen idee of dit relevante informatie is,maar ik dacht,ik meld het toch even.....

    #7189

    Dat zal het gevolg zijn van het overzetten van de website naar een andere server, dat is namelijk vanochtend gedaan

    #7190

    Ging de gasplank beter voor het mobiliseren?

    #7191

    Ah ok. Dus geen internet criminelen gelukkig, die het op de bezoekers voorzien hadden.

    Ja, toen was het minder pijnlijk. Ik kan nu zonder gasplank mn voet iets meer strekken dan eerst, maar drukken op de gasplank doet meer pijn. Het geeft het gevoel dat ik veel harder moet drukken om gas te geven.

     

    #7192

    Dan zal dat toch een gevolg van het mobiliseren zijn. Bespreek dat maar eens met Dennis

    #7193

    Hij zegt dat het nog na pijn is, dat het de komende dagen waarschijnlijk zal verbeteren.  En dat ik er niet doorheen mag drukken

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #7194

    Dan stel ik voor om de plank dan enkele dagen niet te gebruiken want dat levert dan toch niets op.

    #7195

    Ok,schop ik hem de hoek weer in😉😜

    Het mobiliseren heeft ook wel goeie dingen gedaan hoor, want ik kan dus zelf iets meer strekken. En ik kan met de sjaal mn voet ook iets verder naar me toe halen. Zonder hulp lukt dat niet,dan beweegt hij gewoon niet. Dat zei Dennis gister ook, iets met flexie, dat die bewegingen iets groter waren geworden

    #7196

    Zeker, maar de plank werkt dan even niet zo goed. Kort na het mobiliseren is dat wellicht net iets te veel

    #7197

    Dennis zei ook dat ik hem mocht proberen...... had het dus beter bij 1 poging kunnen laten.

    Misschien ben ik wel weer te ongeduldig, maar dat komt ook omdat ik dan gewoon weer bang ben dat het niet heeft geholpen. Ik wil zo graag resultaat zien

    #7198

    Ja, maar die medaille heeft dan wel 2 kanten
    Als je iets doet wat voorheen beter ging dan nu, geeft dat frustratie. En dan kan dat wel logisch verklaarbaar zijn, maar toch...

    #7199

    Tja, af en toe is "logisch" bij mij even ver te zoeken🙈

    Dennis zei wel dat dit stukje beweging wat er nu bij is gekomen, positief is om straks een stapje te kunnen maken. Omdat de afwikkel beweging zo iets beter zal gaan. Alleen zelf vind ik het gewoon een eng en vervelend idee dat er geen kracht in die beweging zit. Passief bewegen is misschien een goed teken,maar voor mijn gevoel zak ik zo in elkaar als ik een stap ga proberen te maken zoals het nu is

    #7200

    Misschien valt dat nog wel mee hoor

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief